مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

سرباز فراری کیست؟

۵٫۰
۰۱

سرز فراری کیست؟

سرز فراری به چه کسی گفته می شود ؟ آیا کسانی که از خدمت سرزی فرار می کنند سرز فراری محسوب می شوند ؟ چه مجازاتی همراه سرز فراری خواهد بود ؟ آیا فرار از خدمت دوره ی ضرورت سرز فراری به حساب می آییم یا مشمولین غایب نیز سرز فراری محسوب می شوند ؟ فرار از خدمت یکی از محث پیچیده و عین حال جذاب نظام وظیفه به حساب می آید . از سالیان گذشته مشمولین زیادی به عنوان سرز های فراری پادگان های خود حضور نیافته و مشکلات زیادی برایشان به وجود آمده است . اما آشنایی سرز فراری و مسائل مرتبط سرزان غایب برای بسیاری از مشمولین بسیار مهم و خواندنی است . پاسخ به این سوالات احتیاج به مشاوره نظام وظیفه دارد.

برای تعریفی دقیق تر از این موضوعات مربوط به سرزان فراری ید اول از هر چیز راجع به مشمولیت و زمان اعزام به خدمت صحبت کنیم . همانطور که می دانید جوانان پسر کشور ما پس از سن ۱۸ سالگی به سن مشمولیت رسیده و ید برای اعزام به خدمت خود اقدامات لازم را انجام دهند . برخی افراد شرایط انواع معافیت ها را داشته و کسب اطلاعات لازم می توانند برای گرفتن معافیت سرزی اقدام کنند . این افراد ید مدت زمان معافیت ، مدارک مورد نیاز معافیت خدمت سرزی خود را آماده کرده وارد غیبت نشوند . برخی مشمولین نیز راه های دیگری مانند گرفتن امریه سرزی ارگان ها و سازمان های مختلف را انتخاب می کنند .

سرز فراری خود معرف

سرز فراری خود معرف کسی است که از سرزی فرار کرده است . اما پس از مدتی از کار خود پشیمان می شود و به پادگان زخواهد گشت . یعنی سرز فراری خود معرف پس از پشیمانی خود به خدمت سرزی برمی گرد و احساس ندامت و پشیمانی می کند از کاری که انجام داده است . اما سرنوشت سرز فراری خود معرف چه می شود ؟ آیا سرز فراری خود معرف مانند سایر سرزان فراری ید مجازات شود ؟ فرار از خدمت سرزی گاهی دلیل موجه دارد .

دلایل فرار مشمولین دادگاه های سازمان نظام وظیفه مورد بررسی قرار می گیرد . واقع مجازات افرادی که از سرزی به دلایل مختلف فرار کرده اند و بر اساس میزان مدت فرار آن ها متفاوت خواهد بود . برای برخی از این افراد فراری حبس یا زندانی بریده می شود . هم چنین افراد فراری ید به میزان اضافه خدمت مشخص شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ، اضافه خدمت خود را انجام دهند .

قوانین سرز فراری

قوانین سرز فراری شرایط مختلف ، متفاوت خواهد بود . قوانین سرز فراری بر اساس ماده ۶۰ از قوانین جرایم سازمان نظام وظیفه به صورت زیر خواهد بود :

ماده قانون ۶۰ جرایم نظامی قوانین سرز فراری :

این قانون آماده است که مشمولینی که از خدمت سرزی فرار می کنند . اگر فرار آن ها برای اولین ر شد . هم چنین این افراد پس از فرار خود را معرفی کنند . این سرزان وظیفه حدود سه ماه اضافه خدمت خواهند داشت .

این حالی است که فرد سابقه ی فرار از خدمت سرزی را نداشته شد . اما مسفانه سرزان زیادی هستند که به طور مکرر از خدمت سرزی فرار می کنند . برای این افراد شرایط خاص بین ۳ ۶ ماه زندانی نیز بریده می شود . برخی موارد این سرزان فراری مجبور به پرداخت جریمه های نقدی نیز خواهند شد .

سرز فراری کیست

سرز فراری کیست ؟ این سوالی است که برای جوانان پیش می آید . یا اینکه مشمولین پس از چند روز غیبت می توانند به عنوان سرزان فراری تحت تعقیب شند ؟ ید بگوییم که مشمولینی که کارهای اعزام به خدمت را انجام داده و به پادگان های خود معرفی شده اند سرز وظیفه به حساب می آیند . این سرزان پس از حضور پادگان ید برای هرگونه خیر یا غیبت ،، مسئولان پادگان خود هماهنگی های لازم را انجام دهند . این افراد ریخ های مشخص شده می توانند به مرخصی بروند . اگر مرخصی آن ها طولانی شود . این افراد سرز غایب خواهند بود .

اما برخی سرزان پس از رفتن به مرخصی به خدمت ز نمیگردند . این افراد پس از طولانی شدن غیبتشان به عنوان سرزان فراری از سوی نظام وظیفه تلقی می شوند . واقع غیبت پانزده روزه ی سرزان منجر به فرار آن ها شده است . این افراد صورت دستگیر شدن اضافه خدمت خواهند خورد یا به حبس محکوم می شوند و جریمه ی نقدی ید بپردازند .

قوانین مربوط به سرز فراری

قوانین مربوط به سرز فراری آن دسته از قانون هایی است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای سرزان فراری نظر گرفقفته است . زیرا مشمولین پس از اعزام به خدمت موظف هستند دوره ی ۲۱ ماه ی خدمت خود را دقیق گذرانده و موعد مشخص به پادگان بروند .

بر اساس ماده قانون های موجود و تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه برای سرزان غایب و فراری شرایط مختلف ، محکومیت های مختلفی نظر گرفته می شود .

ماده قانون ۵۹ از قوانین مجازات سرزان فراری غیبت طولانی

اگر سرز وظیفه دارای غیبت طولانی شد و بیش از ۱۵ روز غیبت کند . سازمان نظام وظیفه و آگاهی صورتی که این فرد فراری را دستگیر کنند . این فرد به مدت ۳ ماه یک سال حبس مجازات می شود . یا اینکه سازمان نظام وظیفه می تواند برای این افراد مدت ۳ ماه یک سال اضافه خدمت نظر بگیرد . البته نظر داشته شید که مشمولینی که احساس ندامت و پشیمانی کنند می توانند از بخشودگی نیز برخوردار شوند .

ماده قانون ۶۰ از قوانین جرایم کارکنان نظام وظیفه

همانطور که لا نیز اشاره کردیم هرگاه فرد فراری ، پس از فرار خود را به پادگان مربوطه معرفی کند . اگر برای ر اول فرار کرده شد . به ازای هر روز غیبت دو روز به میزان خدمت ضرورت او افزوده می شود . از طرف دیگر افراد سابقه به حبس و جریمه ی نقدی نیز محکوم می شوند .

سرزان فراری و غایب

اما برخی افراد به دلایل مختلف قا نخواهند بود این زمان مشخص مدارک خود را تکمیل کرده و اقدامات لازم برای اعزام به خدمت خود را انجام دهند . این افراد وارد غیبت می شوند . یا از طرف دیگر مشمولین مراحل اقدام به خدمت را انجام داده و به اردوگاه های خود اعزام می شوند . اما حین خدمت سرزی پشیمان شده و غیبت می کنند . این افراد سرزان غایبی به حساب می آیند که اگر غیبت آن ها طولانی شود سرزان فراری محسوب می شوند .

مشمولین می توانند برای اطلاع از مدارک معافیت خدمت و مشاوره قوانین معافیت مرکز مشاوره آویژه تماس شند . این مرکز مشاوره نظام وظیفه یک مرکز مشاوره معافیت سرزی است که به مشمولین موارد معافیت های مختلف اطلاعات و راهنمایی می دهد . این مرکز مشاوره نظام وظیفه مشمولین را انواع کسری های خدمت آشنا می کند . واقع کسری خدمت سرزی نیز یکی دیگر از موقعیت هایی است که سازمان نظام وظیفه اختیار مشمولین قرار می دهد .

از این طریق مشمولین می توانند مدت ۶ ماه ۱ سال از خدمت ۲۱ ماه ی دوره ی ضرورت خود را کاهش دهند . این افراد مدت کمتری به انجام خدمت سرزی خواهند پرداخت . اما ما می خواهیم این مقاله مورد افرادی صحبت کنیم که شرایط معافیت ، امریه سرزی و یا گرفتن کسر خدمت را ندارند . این افراد ید پس از ورود به سن مشمولیت مدارک خود را آماده کرده و برای رفتن به خدمت سرزی آماده شوند . یا از طریق مشاوره معافیت تحصیلی ، اطلاعات لازم زمینه قوانین معافیت تحصیلی را بدست آورند و از معافیت تحصیلی استفاده کنند . پس ما تماس شید . مشاورین ما پاسخگوی شما خواهند بود .

سرز فراری کیست؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۱:۲۰ توسط:avije موضوع: نظرات (0)