مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

قانون های معافیت های خدمت سربازی ۹۸ را بدانیم

۵٫۰
۰۱

قانون های معافیت های خدمت سرزی را بدانیم

قانون های معافیت های سرزی بسیار گسترده است که برای دانستن آن ها ید اطلاعات جامعی را بدست آورد . اما قبل از هر چیز جوانان ید نظر داشته شند که برای گرفتن معافیت قوانین خاصی وجود دارد که مشمولین ید برای کسب اطلاعات از مشاوره معافیت کمک بگیرند . بر اساس این قوانین موجود است که مشمولین می توانند برای گرفتن معافیت سرزی اقدام کنند . اول از همه سوالات زیادی رابطه انواع معافیت ها روبرو خواهید شد . اول ید بدانید که مشمول به چه کسی گفته می شود ؟ چه کسانی می توانند از معافیت استفاده کنند ؟ انواع معافیت ها کدامند ؟

معافیت تحصیلی برای چه مقطعی به مشمولین داده می شود ؟ برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی مشمولین ید چه مراحلی را طی کنند ؟ مدت زمان معافیت پزشکی سرزی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سرزی کدام اند ؟ قوانین مرتبط معافیت کفالت چیست ؟ معافیت پزشکی خدمت سرزی برای مشمولین چه سنی مقدور می شد ؟ تمام این سوالات بخشی از قانون های معافیت های سرزی می شد . برای دانستن این قانون های معافیت های سرزی و اطلاعات مرتبط مدارک معافیت خدمت مشمولین می توانند مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس شند .

همانطور که می دانید جوانان بعد از رسیدن به سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت سرزی شده و ید به خدمت مقدس سرزی بروند . برخی پس از رسیدن به سن مشمولیت ید مراحل اعزام به خدمت را طی کرده و برای رفتن به خدمت سرزی آماده شوند .برخی دیگر نیز داشتن شرایط معافیت به دنل کسب اطلاعات مورد قانون های معافیت های سرزی و گرفتن معافیت از خدمت هستند . اما رفتن به خدمت سرزی برای همه ی جوانان کار آسانی نخواهد بود . صد زیادی از جوانان امروزه علاقه ای به رفتن به خدمت سرزی ندارند .

قانون های معافیت خدمت سرزی

قانون های معافیت خدمت سرزی همانطور که لا نیز راجع به آن ها صحبت کردیم بسیار مفصل و گسترده است . برای هر کدام از انواع معافیت های ذکر شده لا قوانینی وجود دارد که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بر اساس آن ها مشمولین را از رفتن به خدمت سرزی معاف می کنند . این مقاله ما قصد داریم راجع به قانون های معافیت خدمت سرزی ارتط معافیت پزشکی صحبت کنیم . معافیت پزشکی یکی از بخش های مهم انواع معافیت ها می شد . از آن جهت که مشمولین زیادی آن گیر هستند .

اولین قانون های معافیت خدمت سرزی که مرتبط معافیت پزشکی است بر اساس ماده ۳۹ از قوانین این نوع معافیت مشمولین برای گرفتن معافیت پزشکی به ۴ گروه زیر تقسیم می شوند :

  • آن دسته از افرادی که از نظر جسمی و روحی سشلامت کامل به سر می برند . این افراد ید ۲۱ مماه خدمت ضرورت خود را به طور کامل بگذرانند .
  • افرادی که از سلامت کامل برخوردار نبوده و توانایی انجام خدمات رزمی را ندارند .
  • مشمولینی که به دلیل عدم رشد و بیماری به طور موقت نمی توانند خدمت خود را انجام دهند .
  • افرادی که دارای بیماری جسمی و روحی بوده و یا اینکه از معلولیت برخوردارند و نمی توانند به هیچ عنوان به خدمت سرزی بروند .

قانون های معافیت سرزی فرزندان ایثارگران

قانون های معافیت سرزی فرزندان ایثارگران مانند سایر معافیت ها برای فرزندان شهدا ، جانزان ، ایثارگران مورد قبول واقع می شود . این قانون های معافیت سرزی فرزندان ایثارگران بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه برای افراد زیر می شد .

  • فرزندان شهدا و جاویدالاثران می توانند از معافیت ایثارگران استفاده کنند .
  • فرزند جانزان ۲۵ صد به لا نیز می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .
  • مشمولانی که همسرشان جانز هستند نیز می توانند از معافیت ایثارگران استفاده کنند .
  • فرزندان آزادگان نیز بر اساس سال های اسارت پ خود می توانند از معافیت ایثارگری استفاده کنند .

آیین نامه ها و قانون های معافیت های سرزی

آیین نامه ها و قانون های معافیت های سرزی که مرتبط معافیت کفالت است اینجا به طور کامل برای خوانندگان توضیح داده شده است . واقع بر اساس آیین نامه های معافیت های سرزی برای گرفتن این نوع معافیت مشمولین ید دارای شرایط خاصی شند . اگر هر کدام از مشمولین این شرایط را دارا شند می توانند برای گرفتن معافیت کفالت اقدام کنند .

شرایط خاص موجود برای بهره مندی از معافیت کفالت :

  • نداشتن غیبت یکی از مهم ترین شرایط بهره مندی مشمولین از معافیت کفالت می شد .
  • رسیدن به سن مشمولیت از دیگر شرایط مهم برای استفاده از معافیت کفالت می شد .
  • آخرین شرط اصلی برای بهره مندی از معافیت کفالت این است که مشمولین ید تنها فرزند ذکور لای هجده سال پ ، ما یا سایر بستگان خود شد .

اگر مشمولین شرایط خاص لا را داشته شند می توانند برای معافیت کفالت اقدام کنند .

ساده ترین قانون های معافیت های سرزی

ساده ترین قانون های معافیت های سرزی برای معافیت تحصیلی مشمولین می شد . این نوع معافیت برای افرادی که قصد دارند وارد دانشگاه شوند تصویب شده است . البته این مشمولین ید بدانند که معافیت تحصیلی نوعی معافیت موقت محسوب می شود . این مشمولین می توانند برای رفتن به دانشگاه از این نوع معافیت بهره مند شوند . مشمولین ید نظر داشته شند که برای وارد نشدن به غیبت ، قبل از اینکه جواب دانشگاه و کنکور آن ها بیاید . ید برای خدمت رفتن اقدام کرده و مراحل اعزام را انجام دهند . بعضی مواقع مشمولین حتی ید به خدمت نیز بروند . پس از اعلام جواب دانشگاه ها ، مشمولین می توانند از محل خدمت خود مرخص شده و برای ثبت نام به دانشگاه ها بروند .

فهرست بیماری های معافیت پزشکی

مشمولین بر اساس گروه بندی گفته شده لا هر گروه قرار می گیرند و میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند . بر اساس قانون های معافیت خدمت سرزی برخی از بیماری هایی که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت پزشکی خود را بگیرند لیست زیر آمده است :

  • بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  • بیماری های خون و آنکولوژی
  • بیماری ها چشم و بینایی
  • بیماری های گوش و حلق و بینی
  • بیماری های اعصاب و روان
  • بیماری های عمومی
  • بیماری های اسکلت و استخوان
  • بیماری های پوست و فت های زیر پوستی

مشمولین می توانند برای استفاده از مشاوره معافیت مرکز مشاوره معافیت پزشکی تماس شند . مشاورین متخصص ما می توانند راهنمایی های لازم مورد قانون های معافیت های سرزی را ما بخواهند .

انواع معافیت های خدمت سرزی
  • معافیت های کفالت : بر اساس قانون های معافیت های سرزی معافیت کفالت به کسانی تعلق می گیرد که قصد دارند کفالت یکی از افراد خانواده و بستگان خود مانند پ ، ما ، همسر ، فرزند و …. را به عهده بگیرند . این افراد داشتن شرایط خاصی می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .
  • معافیت های پزشکی : معافیت های پزشکی نیز بر اساس قانون های معافیت های سرزی از نوع معافیت های شایعی است که بسیاری از مشمولین می توانند از آن ها استفاده کرده بتوانند معافیت خود را بگیرند .
  • معافیت ایثارگری : معافیت ایثارگری نیز مانند معافیت پزشکی معافیت پرخواستی است که فرزندان شهدا ، جانزان ، ایثارگران و آزادگان می توانند از آن بهره مند شوند .
  • معافیت مددجویان : معافیت مددجویان برای افرادی است که خود یا خانواده یشان عضو سازمان هایی مثل کمیته امداد یا بهزیستی هستند . این افراد داشتن شرایطی خاص می توانند از معافیت مددجویان استفاده کنند .
  • معافیت بخشودگی سنی : معافیت بخشودگی سنی برای افرادی است که سن آن ها لا رفته و دارای غیبت طولانی مدت هستند . این افراد از طرف رهبر عفو شده و می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .
  • معافیت تحصیلی : این نوع معافیت تحصیلی به آن دسته از مشمولینی تعلق می گیرد که می خواهند دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل شوند . این افراد می توانند به راحتی به تحصیل خود ادامه داده و از معافیت تحصیلی استفاده کنند .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

قانون های معافیت های خدمت سرزی ۹۸ را بدانیم

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۶:۰۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)