مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

جزئیات کسری خدمت جبهه پدر

۵٫۰
۰۱

جزئیات کسری خدمت جبهه پ

کسری خدمت جبهه پ چیست و شامل چه افرادی خواهد شد ؟ قبل از توضیحات مورد مسائلی مانند کسری خدمت جبهه پ ، مدت زمان کسری خدمت ، مدارک مورد نیاز کسری خدمت سرزی و معافیت های مختلف ید مشمولین بدانند که رفتن به خدمت سرزی امری واجب برای همه ی پسران کشور می شد . نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نیز از این قانون کشور خود استفاده می کنند . برای کسری خدمت ید به مشاوره نظام وظیفه بپردازید.

ایران نیز این قانون برای پسرانی که به سن ۱۸ سال می رسند واجب می شود . اما عث خوشحالی صد زیادی از جوانان است که می توانند از برخی قوانین استفاده کرده و به خدمت سرزی نروند . یا برخی دیگر رعایت قانون می توانند از انواع کسری خدمت مانند کسری خدمت جبهه پ ، کسری خدمت نخبگان ، کسری خدمت مهلین دارای فرزند ، کسری خدمت بسیجان فعال و سایر کسری های خدمت سرزی استفاده کنند .

از طرف دیگر خواهیم دید که برخی مشمولین از امریه سرزی بهره برده و اینگونه سختی رفتن به خدمت سرزی را کم خواهند کرد . پس بنابراین کسانی که شرایط گرفتن انواع معافیت ها را ندارند می توانند از مزایای دیگری که سازمان نظام وظیفه برای مشمولین قرار داده است استفاه کنند . یکی از این راه ها کسری خدمت یا برای برخی دیگر کسری خدمت جبهه پ می شد . اما اینکه غیر از فرزندان ایثارگران و جانزان چه افرادی می توانند ارائه ی مدارک کسری خدمت از این مزایا بهره مند شوند ؟ ادامه به همه ی آن ها اشاره خواهیم کرد .

قوانین کسری خدمت جبهه پ

قوانین کسری خدمت جبهه پ اگر چه سال های اخیر تغییراتی همراه بوده است . اما فرزندان ایثارگر و جانزان و آزادگان می توانند ارائه ی مدارک کسری خدمت ایثاگری ، از قوانین کسری خدمت جبهه پ استفاده کرده و کسری خدمت بگیرند . اما این قوانین کسری خدمت جبهه پ دارای شرایط خاصی می شد که مشمولین ید از آن ها مطلع شوند .

  • مشمولین برای استفاده از قوانین و مقررات کسری های خدمت جبهه والدین ید مدارک و مستندات آن را از اداره مربوطه یافت کرده و سپس این مستندات ید به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تخویل داده شود . این مورد یکی از مهم ترین قوانین و ضوابط کسری خدمت محسوب می شود . زیرا نبود مستندات مشمولین نمی توانند از این قوانین و شرایط بهره مند بوده و از کسری های خدمت جبهه برای والدین استفاده کنند .
  • تمام افرادی که فرزندان جانزان و ایثارگران هستند برای ثبت نام و استفاده از مقررات و ضوابطکسری خدمت، ید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و خواست خود را به ثبت برسانند .
  • مشمولین می توانند به میزان هر صد جانزی پ یا هر ماه حضور جبهه و اسارت می توانند میزان مشخصی از کسری های خدمت استفاده کنند .

کسری خدمت جبهه پ بعد از قطعنامه

کسری خدمت جبهه پ بعد از قطعنامه برای فرزندان ایثارگران می شد . کسری خدمت جبهه پ بعد از قطعنامه بر اساس آخرین قوانین اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به صورت زیر می شد .

  • ۲ ماه کسری خدمت جبهه والدین برای کسانی که ۶ ۸ ماه سابقه ی حضور جبه را دارند .
  • ۳ ماه کسری خدمت سابقه ی ۹ ۱۱ ماه حضور جبهه داده می شود .
  • ۴ ماه کسری خدمت ۱۲ ماه حضور جبهه .
  • ۵ ماه کسری خدمت جبهه سابقه ی ۱۵ ماهه صورت می گیرد .
  • ۶ ماه کسری خدمت جبهه استفاده از ۱۸ ماه سابقه جبهه .
  • ۷ ماه کسری خدمت نیازمند ۲۳ ماه جضور جبهه می شد .
  • ۸ ماه کسری خدمت جبهه ۲۴ ماه سابقه خدمت جبهه میسر است .
  • ۹ ماه کسری خدمت داشتن ۲۷ ماه جبهه پ به مشمولین داده می شود .

کسری خدمت جبهه پ برای دو فرزند

کسری خدمت جبهه پ برای دو فرزند قابل محاسبه خواهد بود . صورتی که فرزند اول از معافیت برخوردار شده شد . قی مانده ی سابقه پ ایثارگر برای کسری خدمت جبهه پ فرزند دوم استفاده شده یعنی کسری خدمت جبهه پ برای دو فرزند مجاسبه می شود . این مهم ترین نکته ای است که مشمولین ید به آن دقت کنند و مابقی سابقه ی ایثارگری پ را استفاده کرده و از کسری های خدمت برای جبهه پبهره مند شوند .

شرایط کسری خدمت جبهه پ

شرایط کسری خدمت جبهه پ بر اساس بند د ماده ۸۸ برنامه ی توسعه اینگونه مطرح شده است ک افراد می توانند از کسر خدمت جبهه پ به میزان مشخص استفاده کنند . شرایط کسری خدمت برای کسانی که سابقه ی ۳۰ ماه حضور جبهه را داشتند معافیت دائم نظر گرفته می شد . هم چنین کسانی که کم تر از این مقدار سابقه ی حضور جبهه را داشتند به میزان هر ماه جضور جبهه ی آن فرزندشان می توانست بهه مدت ۹ روز از کسری خدمت جبهه استفاده کند .

اما سردار کمالی سخنرانی جدید کید داشتند که شهریور ماه سال ۹۸ کسانی که ۲۸ ماه سابقه جبهه دارند نیز می توانند از شرایط کسری خدمت جبهه ای والدین استفاده نکرده و معافیت دائم برای فرزندان خود خواست کنند . هم چنین قانون تصویب شده ی جدید میزان کسری خدمت برای جبهه پ از ۹ روز به ۱۲ روز تغییر کرده است .

کسری خدمت جبهه پ برای فرزند دوم

کسری خدمت جبهه پ برای فرزند دوم شرایطی امکان پذیر است . افرادی می توانند از کسری خدمت جبهه برای فرزندان پسر که فرزند دوم خانواده هستند استفاده کنند که به طور مثال پ جانز لای ۲۵ صد بوده و سابقه ی ۱۰ ماه جبهه را نیز دارد . بنابراین فرزند اول این جانز از طریق ۲۵ صد جانزی می تواند از خدمت سرزی معاف شود . پس کسری خدمت جبهه برای فرزندان دوم اعمال شده و به ازای هر ماه فرزند دوم می تواند از ۱۲ روز کسری خدمت معاف شود .

مشمولین عزیزی که فصد دارند از انواع معافیت ها ، کسری های خدمت و از امریه سرزی استفاده کنند و مورد این مسائل هیچ اطلاعات کافی ندارند می توانند مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس شند . این مرکز و هم چنین مرکز مشاوره کسری خدمت انواع مشاوره ها زمینه ی مشاوره کسری خدمت سرزی ، مشاوره معافیت خدمت و سایر مشاوره ها را از طریق متخصصین اختیار مشمولین قرار خواهد داد . عزیزان و علاقه مندان می توانند تمام سوالات خود خصوص مشاوره نظام وظیفه را ما مزکز مشاوره آویژه جویا شوند .

انواع کسری های خدمت

ید بگوییم افرادی که برای گرفتن کسری خدمت الویت هستند شامل مشمولین زیر می شند :

  1. مشمولین مک فوق لیسانس و لاتر می توانند انجام پروژه های سازمان ملی نخبگان از کسری خدمت بهره مند شوند .
  2. مشمولین و فرزندان جانزان توجه به صد جانزی پ می توانند از کسری خدمت استفاده کنند .
  3. مشمولینی که پشان جبهه بوده ، به میزان هر ماه جبهه پ می تواند از کسری خدمت جبهه پ استفاده کرده و کسری خدمت سرزی بگیرد .

ولی مشمولین نظر داشته شند که اولویت گرفتن کسری خدمت کسانی خواهد بود که غیبت نداشته شند و حال خدمت شند . اما برخی فرزندان ایثارگران علاوه بر کسری خدمت نیز می توانند از معافیت دائم بهره مند شوند . این افراد ید دارای شرایط زیر شند :

  • فرزندان جانزانی که صد جانزی آن ها بیش از ۲۵ صد شد از این قانون بهره مند خواهند بود .
  • فرزندان رزمندگانی که به مدت ۳۰ ماه یا بیش تر جبهه حضور داشته اند .
  • فرزندان اسیرانی که ۲۴ ماه و بیش تر اسارت بوده اند .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

جزئیات کسری خدمت جبهه پ

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۵:۰۵ توسط:avije موضوع: نظرات (0)