مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت سربازی با کفالت پدر چگونه است ؟

۵٫۰
۰۱

معافیت سرزی کفالت پ

معافیت سرزی کفالت پ یکی از رایج ترین و پرمتقاضی ترین انواع کفالت ها است . که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای مشمولین نظر گرفته است . سازمان نظام وظیفه عمومی علاوه بر معافیت سرزی کفالت پ ، معافیت های دیگری را نیز به مشمولین ارائه داده است که بر حسب شرایط مشمولین می توانند ازآن ها بهره مند شوند . برای آشنایی معافیت کفالت میتوانید به مشاوره نظام وظیفه بپردازید. انواع معافییت های ارائه شده و قانون گذاری شده توسط سازمان نظام وظیفه به شرح زیر می شد :

  • معافیت کفالت
  • معافیت پزشکی
  • معافیت بخشودگی سنی
  • معافیت مددجویان
  • معافیت تحصیلی
  • معافیت بنیاد نخبگان
  • معافیت ایثارگری

اما ید این نکته را نیز به خاطر داشته شید که معافیت سرزی کفالت پ و کفالت سایر بستگان و هم چنین معافیت پزشکی از پر متقاضی ترین نوع معافیت ها به حساب می آیند که مشمولین تمایل دارند راجع به آن ها ببیشتر بدانند . حال ید به این سوال پاسخ دهیم که چرا می گوییم رایج ترین و پرمخاطب ترین ؟ یکی از دلایل مهم آن این است که این نوع معافیت ها قوانین ساده ای وجود دارد که مشمولین می توانند از آن ها بهره گرفته و به آسانی کارت معافیت خود را یافت کنند .

از طرفی صد زیادی از مشمولین از شرایط این دو نوع معافیت برخوردار هستند . شما نیز می توانید کسب اطلاعات زمینه ی این نوع معافیت ها ، برای گرفتن معافیت خدمت سرزی اقدام کنید . همچنین ما این مقاله میخواهیم اطلاعات مهم ره ی معافیت سرزی کفالت پ را به طور مفصل برای مشمولان و خوانندگان عزیز توضیح دهیم . اما مشمولین ید برای گرفتن معافیت سرزی کفالت پ از قوانین آن نیز مطلع شند . ادامه به این قوانین اشاره می کنیم .


بیشتر بخوانید: انواع معافیت کفالت


مراحل معافیت سرزی کفالت پ

مراحل معافیت سرزی کفالت پ این گونه خواهد بود که مشمول ابتدا ید شرایط گفته شده لا را داشته شد . پس از داشتن شرایط لا ، مشمول مدارک اولیه معافیت های سرزی کفالت پ را آماده کرده و به سازمان مربوطه ارسال می کند . پس از ارسال مدارک و ثبت خواست معافیت های سرزی کفالت پ یکی از دفاتر الکترونیک انتظامی ، مشمول ید منتظر تعیین ریخ کمیسیون خود شد . این ریخ توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اعلام می شود .

پس از گذراندن این مراحل معافیت سرزی کفالت پ مشمول ریخ تعیین شده کمیسیون شرکت می کند . صورتی که هیئت رسیدگی رای مثبت به مشمول بدهند . مشمول می تواند معافیت دائم خود را بگیرد . غیر این صورت مشمول ید مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهد و خود را برای رفتن به خدمت دوره ی ضرورت آماده کند . از اولین مراحل معافیت سرزی کفالت پ آماده کردن و تحویل مدارک اولیه می شد . پس از تهیه مدارک اولیه و گذراندن اولین مراحل معافیت سرزی کفالت پ مشمول ید منتظر شد سایر مراحل را انجام دهد . امید است که همه ی مشمولین بتوانند از این اطلاعات استفاده کرده و معافیت خود را بگیرند .

قوانین معافیت سرزی کفالت پ

قوانین معافیت سرزی کفالت پ سال های اخیر کمی تغییرات همراه بوده است . تغییر سن از ۶۵ سال به ۷۰ سالگی یکی از قوانین معافیت سرزی کفالت پ بوده است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا سال های اخیر این قوانین مهم اعمال کرده است . این قوانین آمده است که شرط اصلی معافیت سرزی کفالت پ داشتن یک فرزند ذکور لای ۱۸ سال است . یعنی اگر پی دارای دو فرزند پسر لای ۱۸ سال شد و یکی از آن ها به دلیل حبس یا دلایل دیگر مانند ادامه تحصیل کنار پ نشد . فرزند دیگر به هیچ عنوان نمی تواند از معافیت سرزی کفالت پ بهره مند شود .

قانون دیگر این رابطه اینگونه تعریف شده است که اگر پی فرزند ذکور لای ۱۸ سال خود را معاف کند . سپس فرد معاف شده به دلیل بیماری فوت نتواند از پ نگهداری و مراقبت کند . پ می تواند فرزند دیگر خود را جایگزین کرده و فرزند دوم نیز می تواند از معافیت سرزی کفالت پ بهره مند شود .

نحوه گرفتن معافیت سرزی کفالت پ

نحوه گرفتن معافیت سرزی کفالت پ پس از تکمیل و ارسال مدارک اولیه به این صورت است که مشمول ید مرحله دوم نیز سایر مدارک را آماده و به سازمان نظام وظیفه عمومی ارائه دهد . این مدارک شامل :

  1. اصل شناسنامه عکس دار مشمول و کپی آن .
  2. اصل شناسنامه پ و ما مشمول به همراه کپی .
  3. کپی صفحات اول شناسنامه خواران و براان مشمول .
  4. گواهی فوت براان مشمول .
  5. دو عدد عکس پرسنلی رنگی زمینه سفید از پ مشمول .
  6. یک عدد عکس ۳*۴ رنگی زمینه سفید از خود مشمول .
  7. تکمیل فرم شماره ۷ تحقیق وضعیت مشمول توسط نیروی انتظامی .
  8. تکمیل فرم شماره یک وضعیت مشمولین .
  9. تکمیل فرم یید وضعیت مشمولین یا فرم شماره ۸ .
  10. و سایر مدارک ……

مشمولین می توانند برای کسب اطلاعات و گرفتن مشاوره معافیت خدمت سرزی مرکز مشاوره آویژه تماس گرفته و مشاورین ما زمینه ی مشاوره نظام وظیفه صحبت کنند . مشاورین ما مرکز مشاوره آویژه پاسخگوی شما خواهند بود .

قوانین کلی معافیت های کفالت سرزی

افرادی که به سن ۱۹ سالگی رسیده و وارد سن مشمولیت می شوند برای بهره مندی از انواع معافیت های کفالت ید سه شرط زیر را داشته شند . دقت داشته شید قبل از دانستن قوانین دیگر معافیت سرزی کفالت پ ، ید این سه شرط را رعایت کنید .

  1. مشمول تنها فرد ذکور ۱۹ ساله ی بستگان خود شد . بتواند کفالت یکی از بستگانش را به عهده بگیرد .
  2. مشمولین ید هنگام رسیدن به مشمولیت برای معافیت سرزی کفالت پ خود اقدام کنند .
  3. مشمولین ید بدون هیچ غیبتی خواست معافیت سرزی کفالت پ خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا پلیس + ۱۰ ثبت کرده و منتظر رای نهایی کمیسیون سازمان مربوطه شند .
انواع معافیت های کفالت پ

مورد معافیت سرزی کفالت پ ید بگوییم که یکی از انواع معافیت های کفالت است که دونوع کلی برای مشمولین ارائه داده شده است :

  • پی که به سن ۷۰ سالگی رسیده شد . تک فرزند پسرش می تواند برای گرفتن معافیت کفالت او اقدامات لازم را انجام دهد و خواست معافیت خود را ثبت نماید . البته شرط سنی پ سال های گذشته ۶۵ سال بود . اما سال های جاری تغییراتی که قوانین سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا صورت گرفته است سن ۶۵ سال به سن ۷۰ سال تغییر کرده است . یعنی کار برای برخی مشمولین که قصد داشتند از این طریق معافیت خود را بگیرند سخت شده است .
  • پی که به دلیل ناتوانی هرسنی نیازمند مراقبت و نگهداری توسط فرزند ذکور لای ۱۸ سال خود شد . این نوع معافیت ، به معافیت کفالت پ بیمار شناخته می شود . بدین معنا که پ مشمول بر اثر بیماری هایی مانند سکته قلبی یا مغزی ، دیسک کمر ،مشکلات کلیوی و سایر بیماری ها نیازمند فرزند پسر خود شد . این نوع معافیت یید شورای پزشکی سازمان مربوطه صورت گرفته و رای نهایی را هیئت رسیدگی اعلام خواهند کرد .

مدارک مورد نیاز معافیت های کفالت

  • تکمیل فرم وضعیت مشمولین یا فرم شماره دو دفترچه سازمان نظام وظیفه عمومی .
  • تکمیل فرم استعلام آخرین وضعیت مشمولین نظام وظیفه یا فرم شماره یک دفترچه .
  • تکمیل فرم معاینه ااولیه مشمولین یا فرم شماره پنج دفترچه نظام وظیفه .
  • تکمیل فرم واکسیناسیون مشمولین یا فرم شماره چهار دفترچه .
  • یک عددد عکس رنگی زمینه ی سیاه و سفید ۳*۴ پرسنلی از مشمول .
  • کارت شناسایی ملی و کپی آن .
  • شناسنامه ی مشمولین تصویر از تمام صفحات آن ها .
  • کپی شناسنامه پو ما و خواهر و برا مشمول .
  • آخرین مک تحصیلی مشمولین به همراه تصویر یید شده ی آن .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

شرایط معافیت سرزی کفالت پ چگونه است ؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۴۷:۴۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)