مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت پزشکی سربازی را بدانیم

۵٫۰
۰۱

شرایط معافیت پزشکی سرزی را بدانیم

شرایط معافیت پزشکی سرزی مانند سایر معافیت ها دارای قوانین و شرایط خاص خود می شد . همانطور که می دانید جوانان ید پس از ورود به سن ۱۹ سالگی برای رفتن به خدمت وظیفه عمومی اقدام کرده و مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهند . اما امروزه رفتن به خدمت برای جوانان مانند یک کابوسی بزرگ تلقی می شود که آن ها را ترغیب می کند اطلاعات لازم زمینه مشاوره معافیت را بدست آورده و راه های مختلف را تجربه کنند بتوانند معافیت خود را بگیرند . مشمولین می توانند از راه های مختلفی برای گرفتن معافیت سرزی اقدام کنند .

این راه های معافیت بسیار متنوع هستند که شامل : معافیت ایثارگری ، معافیت مددجویان ، معافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، معافیت پزشکی و معافیت شرط سنی ( رهبری ) می شد . که مشمولین ید طبق شرایط خود برای هرکدام از این نوع معافیت ها اقدام کرده و مراحل آن را بگذرانند . مرکز مشاوره معافیت پزشکی این مقاله مورد تمام شرایط معافیت پزشکی سرزی ، مشاوره نظام وظیفه و هم چنین مراحل گرفتن این نوع معافیت صحبت خواهد کرد .

واقع گرفتن معافیت پزشکی یکی از راه های آسان معافیت می شد که مشمولین می توانند به راختی از دو سال خدمت اجری معاف می شوند . اگر بخواهید راجع به قوانین و شرایط معافیت پزشکی سرزی بیشتر بدانید انتهای مقاله ما همراه شید . اینجا ید شرایط معافیت پزشکی سرزی را بدانید بتوانید برای گرفتن این نوع معافیت اقدام کنید .

مراحل شرایط معافیت پزشکی سرزی

مراحل شرایط معافیت پزشکی سرزی یکی از مسائلی است که مشمولین ید اطلاعات لازم ره ی آن ها را کسب کرده و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سرزی خود را دقت آماده کنند بتوانند مراحل شرایط معافیت پزشکی سرزی را طی کرده و از شرایط معافیت پزشکی سرزی استفاده کنند و کارت معافیت خود را بگیرند . مراحل اقدام برای معافیت پزشکی را ادامه یه طور مفصل توضیح خواهیم داد .

مراحل یافت انواع معافیت های پزشکی :

  • قبل از هرچیز مشمولین ید مدارک پزشکی خودد را به طور کاملی جمع آوری کنند .
  • مشمولین بعد از اطمینان از بیماری خود اولین قدم این است که خواست معافیت پزشکی خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ ثبت کند .
  • پس از ثبت خواست مشمولین ید مدارک خود را تکمیل کرده و به سازمان نظام وظیفه تحویل دهند .
  • بعد از ۱۵ ۲۰ روز مشمولین معرفی نامه ی بیمارسن را یافت کرده و برای معاینات اولیه ید به بیمارسن های زیر نظر نیروهای مسلح مراجعه کنند . ( البته بیمارانی که دارای نقص عضو هستند و مشکل نقص عضو آن ها چشم قابل رویت است نیازی به رفتن به بیمارسن برای معاینه نخواهند داشت . )
  • بعد از انجام معاینات اولیه بیمارسن ، مشمولین برای حضور جلسه شورایی پزشکی دعوت خواهند شد . کمیسیون پزشکی رای نهایی توسط شورای پزشکی صا خواهد شد . بنا بر رای شورای پزشکی مشمولین می توانند کارت معافیت پزشکی خود را بگیرند .

جدیدترین شرایط معافیت پزشکی سرزی

جدیدترین شرایط معافیت پزشکی سرزی خصوص به کار گیری پزشکان معتمد برای معاینه مشمولین می شد . همانطور که لا نیز اشارهه کردیم بر اساس ماده ۴۱ از قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی همه مشمولین ید قبل از اعزام به خدمت خود توسط یک پزشک معتمد از پزشکان نیروی مسلح معاینه شده و سلامتی جسمی و روانی او یید شود . بر همین اساس سازمان نظام وظیفه و سد نیروهای مسلح راسی ارتقا سطح کیفی و بهینه سازی معاینه مشمولین حدود یک هزار و صد پزشک معتمد را برای همکاری سطح کشور و زیر نظر سازمان نظام وظیفه عمومی قرارداد بسته اشت .

هم چنین این پزشکان دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ به صورت الکترونیکی ارتط خواهند بود . صورتی که مشمولین به نظر پزشک معتمدد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معترض شند می توانند خواست خود را شورای پزشکی وظیفه عمومی مطرج کنند . این دخواست ها کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

شرایط معافیت پزشکی سرزی چیست ؟

شرایط معافیت پزشکی سرزی چیست ؟ مشمولین چگونه می توانند از شرایط معافیت پزشکی سرزی استفاده کنند ؟ مدت زمان معافیت پزشکی سرزی و مدارک معافیت خدمت برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی چیست ؟ این ها سوال هایی است که اینجا برای مشمولین مطرح خواهد بود . مشمولین برای گذراندن مراحل معافیت پزشکی خدمت سرزی ید قبل از هرچیز مدارک خود را آماده کرده و به سازمان نظام وظیفه اراه دهند . مشاوره معافیت پزشکی به مشمولین اطلاعات کافی ره مدارک مورد نیاز برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی را ادامه خواهیم داد .

آیین نامه ها و شرایط معافیت پزشکی سرزی

آیین نامه ها و شرایط معافیت پزشکی سرزی مورد رسیدگی به تقاضای معافیت پزشکی مشمولین حال تحصیل این گونه عمل خواهد کرد : بر اساس ماده ۱۰ این آیین نامه ها و شزایط معافیت پزشکی سرزی اگر مشمولین حال تحصیل بوده و از معافیت تحصیلی بهره مند هستند نمی توانند برای معافیت پزشکی اقدام کنند . این مشمولین ید مقطع تحصیلی خود را به اتمام رسانده و سپس بعد از تمام شدن دوره ی تحصیلی برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنند . البته این نکته را نیز ید به خاطر داشته شید این آیین نامه برای افرادی که دچار نقص عضو یا بیماری های خاص هستند نظر گرفته نمی شود .

مرکز مشاوره نظام وظیفه مشمولین را زمینه های جدیدترین شرایط معافیت پزشکی سرزی ، آیین نامه ها و شرایط معافیت پزشکی سرزی ، مراحل شرایط معافیت پزشکی سرزی و شرایط معافیت پزشکی سرزی راهنمایی خواهد کرد .

ماده قانون های ۲۷ و ۳۹ معافیت پزشکی

ماده ۲۷ قانون معافیت پزشکی حین خدمت مشمولین نظام وظیفه عمومی :

البته ید مشمولین بدانند که برخی معافیت های حین خدمت نیز وجود دارد که مشمولین می توانند از آن ها استفاده کنند . این مسئله بر طبق ماده ۲۷ از قوانین نظام وظیفه عمومی ، افرادی که حین خدمت دچار بیماری یا نقص عضو شوند و طول مان بیماری آن ها از ۶ ماه بیشتر شد . طبق نظر و رای شورای پزشکی این افراد می توانند از معافیت پزشکی حین خدمت استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند .

ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین نظام وظیفه :

این ماده قانون سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولین از نظر سلامت روانی و جسمانی به ۴ گروه تعلق دارند .

  1. گروه اول مشمولین سالم از نظر جسمی و روانی هستند و دوره ی ۲۱ ماهه ی ضرورت را به طور کامل می گذرانند .
  2. گروه دوم مشمولینی هستند که دچار بیماری بوده و فقط معاف از رزم می شوند .
  3. گروه سوم مشمولینی هستند ک دچار عدم رشد و بیماری هستند و به طور موقت از رفتن به خدمت معاف می شوند . ( معدان به مواد مخ این گروه قرار دارند )
  4. گروه چهارم بیماران و نقص عضوهایی هستند که رای شورای پزشکی نظام وظیفه عمومی از سرزی معاف دائم می شوند .

مدارک مورد نیاز برای یافت معافیت سرزی :

  • تکیمل برگه شماره یک (فرم وضعیت مشمولین ) .
  • تکمیل برگه شماره ۲ ( فرم معاینه اولیه پزشکی ) .
  • تکمیل برگه شماره ۵ ( برگه مربوط به واکسیناسیون ) .
  • اصل کارت شناساسس ملی مشمولین به همراه کپی از آن .
  • اصل شناسنامه مشمولین و کپی از تمام صفحات آن .
  • اصل گواهی آخرین مک تحصیلی مشمولین به همراه کپی یید شده ی آن توسط سازمان مربوطه .
  • یک قطعه عکس ۳*۴ رنگی زمینه سفید .
  • افتح حساب .

اما مشمولین ید به این نکته نیز دقت داشته شند که علاوه بر اینکه گرفتن معافیت پزشکی آن ها را از رفتن به سرزی معاف می کند . واقع نیاز نیست آن ها ۲۱ ماه دوره ی ضرورت را بگذرانند . اما این نوع معافیت دارای معایبی نیز می شد . اول از همه اینکه نوع معافیت بر روی کارت پایان خدمت افراد زده می شود . یعنی معافیت پزشکی روی کارت پایان خدمت افراد ج شده و آن ها از این پس نمی توانند بیشتر ارگان های دولتی استخدام شوند . همانطور که می دانید بیشتر ارگان ها و سازمان های دولتی برای استخدام ، سلامت جسمی و روحی کامل افراد برایشان اولویت قرار دارد . به طور مثال کسانی که دارای کارت معافیت پزشکی هستند به هیچ عنوان نمی توانند نیروی انتظامی مشغول به کار شوند .


بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی حین خدمت


خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

شرایط معافیت پزشکی سرزی را بدانیم

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط معافیت پزشکی سرزی را بدانیم

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۶:۵۷ توسط:avije موضوع: نظرات (0)