مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط جدید کسری خدمت ۹۸ چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

کسری خدمت چیست ؟ این اولین سوالی است که برای همه پیش می آید . شاید شما نیز از گوشه و کنار ، یا دوست و آشنا مورد کسری خدمت چیزهایی شنیده شید. اما آیا می دانید کسری های خدمت سرزی به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ یا چه کسانی می توانند از این کسری هااستفاده کنند ؟ برای استفاده از این کسری ها چه شرایطی لازم است ؟ مشمولین چه شرایطی را ید داشته شند بتوانند از کسری خدمت استفاده کنند ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات و هم چنین اخذ و استفاده از کسری خدمت مشمولین ید اطلاعات جامعی مورد کسری خدمت را بدست آورند بتوانند مراحل گرفتن کسری های خدمت سرزی وظیفه را طی کرده و از آن بهره مند شوند . زیرا انواع کسری خدمت بسیاری وجود دارد که مشمولین توجه به شرایط خود می توانند از آن ها استفاده کنند .

شرایط جدید کسری خدمت چگونه است؟

به نظر شما جوانان برای رهایی از این شرایط چه کارهایی را می توان انجام داد؟ چه کارهایی نیاز است جوانان انجام دهند و شرایط خدمت رفتن را برای خود آسان کنند ؟ به نظر شما کم کردن مدت خدمت یا گرفتن معافیت ها کار آسان و ممکنی خواهد بود ؟ برای رسیدن به جواب این سوال مهم ادامه ی مقاله را بخوانید . پس قبل از توضیجات لازم ره ی کسری خدمت و شرایط و ضوابط خاص هر کدام از آن ها ، ید انواع کسری خدمت را بشناسید . سپس ما این مقاله سعی می کنیم شرایط هر یک از کسری خدمت را توضیح داده و مشمولین را نسبت به قوانین مرتبط کسری خدمت آشنا خواهیم کرد . این صورت مشمولین خواهند توانست از انواع کسری های خدمت وظیفه استفاده کرده و مراحل گرفتن آن را به آسانی طی خواهند کرد .


بیشتر بخوانید: شرایط پروژه کسری سرزی


کسری خدمت سرزی از راه های مهم برای کم شدن مدت خدمت وظیفه ی عمومی می شد . اما شناخت انواع این کسری خدمت سرزی نیازمند مطالعه و بدست آوردن اطلاعات است . مشمولین برای استفاده از کسری خدمت سرزی ید انواع آن ها را بشناسند . .

جوانان می توانند برای فرار از ۲۱ ماه خدمت دوره ی ضرورت ، توجه به شرایط خود یکی از راه های زیر را انتخاب کنند :

  • از انواع معافیت های پزشکی ، کفالت ، نخبگی ، تحصیلی و بخشودگی سنی ، مددجویی و غیره استفاده کرده و معافیت دائم بگیرند .
  • از انواع معافیت های خدمات رزمی استفاده کرده که عث می شود جوانان از انجام کارهای سخت و رزمی دوران کسری خدمت سرزی معاف شوند .
  • مهم تر از همه اینکه توجه به شرایط خود از انواع کسرها استفاده کرده و به راحتی ۶ ماه یک سال از دوره ی خدمت خود را کاهش داده و زمان کمتری را به خدمت سرزی بروند .

امروزه کسری خدمت سرزی وظیفه عمومی انواع مختلفی دارد که ید آن ها را کامل بشناسید . ما اینجا آن ها را نام خواهیم برد و راجع به هر کدام مفصل توضیح خواهیم داد .

کسری خدمت بسیج

کسری خدمت بسیج از مهم ترین انواع کسری های خدمت وظیفه عمومی به حساب می آید که مشمولین می توانند از آن به آسانی استفاده کنند . زیرا کسری خدمت بسیج راهی بسیار آسان است . جوانان اگر قصد دارند میزان خدمت دوره ضرورت خود را کاهش دهند ید قبل از رسیدن به سن مشمولیت به فکر شند و بسیج مساجد و دانشگاه ها عضو شوند و فعالیت داشته شند . این افراد به آسانی می توانند از کسری خدمت بسیج استفاده کنند .

برای گرفتن کسر خدمت بسیجیان به میزان سابقه ی فعالیت این ارگان ها مقدار مشخصی از خدمت سرزی مشمول کسر خواهد شد . این نوع کسری خدمت سرزی برای کسانی مورد استفاده قرار می گیرد که بسیج مساجد و دانشگاه ها فعال بوده و کارت عضویت بسیج داشته شند . این افراد به آسانی می توانند از ۶ ماه یک سال از کسری استفاده کنند . پس جوانان نظر داشته شند که برای استفاده از انواع کسری خدمت آن چنان که فکر می کنید نیاز به شرایط خاصی نخواهید داشت .

کافی است مرکز مشاوره آویژه تماس شید بتوانید از آخرین قوانین سازمان نظام وظیفه زمینه کسری های خدمت و معافیت ها مطلع شوید . کسر خدمت بسیجیان اگر چه روشی راحت و متداول برای کم کردن دوران خدمت می شد . اما شرایط خاص خود را نیز دارد که ید از آن ها مطلع شوید .

کسری خدمت ایثارگران از دیگر انواع کسری های خدمت وظیفه محسوب می شود که جوانان زیادی می توانند از این کسر خدمت ایثارگری استفاده کرده و مدت کمتری به خدمت سرزی بروند . حتی سال های اخیر تعداد زیادی از مشمولین کشور به جای استفاده از کسری خدمت ایثارگران ، از معافیت بهره مند شده اند . برای بهره مندی از معافیت ایثارگری یا کسری خدمت ایثارگران ، تنها کافی است مشمولین اطلاعات خود را این زمینه ها افزایش داده و از به روز ترین اخر و قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا این رابطه مطلع شوند .

بر اساس آخرین آمار بدست آمده هر ساله بیش از ۲۰ هزار نفر از مشمولین می توانند از امتیازات ایثارگری استفاده کرده و کسر خدمت ایثارگری بگیرند . صدی از این افراد نیز امتیازات ایثارگری ، جانزی و رزمندگی توانسته اند مراحل معافیت را طی کرده و از معافیت خدمت سرزی بهره مند شوند . مدت و میزان این کسر خدمت جانزان و ایثارگران همانطور که می دانید به عوامل زیادی وابسته است . این عوامل عرتند از :

  1. مدت زمان حضور جبهه پ مشمول .
  2. صد جانزی پ مشمول .
  3. مدت زمان اسارت پ مشمول .

هر کدام از این موارد عامل مهمی است مشمولین بتوانند از کسری های خدمت چانزی و ایثارگری بهره مند شوند . بر اساس آخرین گزارش های معاونت اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ، ماده ۸۸ قانون توسعه حداکثر ۲۰ هزار فرزند ایثارگر داشتن صد جانزی ، آزادگی و سابقه ی اسارت می توانند لاترین امتیاز از کسر خدمت آزاذگان و ایثارگران استفاده کنند .


بیشتر بخوانید: چگونه کسری خدمت بگیریم


کسری خدمت جبهه

کسری خدمت جبهه نیز مانند کسری های خدمت ایثارگری ، موقعیتی است که نظام وظیفه ی عمومی برای فرزندان رزمنده قرار داده است . کسر خدمت جبهه مشمولین می توانند سوابق ایثارگری پ یا سوابق ایثارگری پ و ما خود را هم به سازمان نظام وظیفه ارائه داده و از کسری خدمات جبهه ی آن ها بهره مند شود .

یکی از نکات مهمی که می توان مورد کسر خدمت جبهه والدین گفت این است که حتی کسانی که فرزند اول آن ها از سابقه ی ایثارگری و جبهه ی والدینشان استفاده می کند و معافیت می گیرد . فرزند دوم نیز می تواند از قی مانده ی سابقه ی جبهه ی والدینش استفاده کرده و از کسری خدمت جبهه بهره مند شود .

سابقه ی جبهه ی پ

میزان کسری سرزی جبهه و سابقه ی جبهه ای که فرزندان می توانند از آن استفاده کنند مطابق نوشته های زیر می شد :

  • حضور جبهه به میزان ۶ ماه ۸ ماه برای فرزندان رزمندگان ۲ ماه کسر جبهه را به دنل دارد .
  • ۳ ماه کسر خدمت مناطق جبهه و جنگ برای افرادی که سابقه ی ۹ ماهه ۱۱ ماه حضور جبهه را دارند .
  • برای آن دسته از افرادی که به میزان ۱۲ ۱۴ ماه سابقه جبهه دارند ۴ ماه کسری جبهه دارد.
  • سابقه ی ۱۵ ۱۷ ماه حضور جبهه به میزان ۵ ماه کسری خواهد داشت .
  • میزان ۱۸ ۲۰ ماه حضور جبهه ۶ ماه کسری دارد.
  • به فرزندان افرادی که ۲۳ ماه سابقه ی حضور جبهه دارند ۷ ماه کسر خدمت وظیفه میرسد.
  • برای سابقه ی ۲۴ ماه ۲۶ ماه جبهه نیز ۸ ماه کسری نظر گرفته شده است .
  • افراد ۲۷ ماه ۲۹ ماه سابقه می توانند از ۹ ماه کسری های خدمت استفاده کنند .

نکات مهم برای فرزندان ایثارگر و شاهد

آن دسته از کسانی که گروه فرزندان ایثارگر و جانزان قرار می گیرند ید هر ساله بر اساس زمان بندی مشخص به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و خواست خود را به ثبت برسانند . کسانی که این لیست اولویت قرار دارند بر اساس قوانین کسری خدمت ایثارگران ، به ازای هر صد جانزی والدین یک ماه کسری به آنان تعلق می گیرد .

این دسته از مشمولین اگر سابقه ی کسر خدمت ایثارگری والدینشان به ۲۴ ماه برسد و اولویت استفاده از کسری خدمت شند می توانند کارت معافیت نیز یافت کنند . هم چنین توجه داشته شید که سردار سرتیپ دوم موسی کمالی اظهار داشته اند که قانون ۱۲ روز کسری خدمت به ازای هر صد جانزی یا هرماه جبهه سال ۱۴۰۱ برقرار خواهد بود . اما پس از آن احتمال زیاد این قانون متوقف می شود .

برای استفاده از کسری خدمت بسیج به نکات زیر دقت نمایید :

  1. افرادی می توانند از کسر خدمت بسیج فعال استفاده کنند که سابقه ی بسیجی بودن آن هاغ قبل از شروع خدمت سرزی شان شد . به طور واضح تر ید بگوییم سابقه بسیج هم زمان دوره خدمت ضرورت قابل قبول نخواهد بود .
  2. مشمولین ید کارت بسیجی فعال داشته شند بتوانند از این کسری استفاده کنند .
  3. هم چنین میزان کسری بسیج بر اساس قوانین نظام وظیفه مشخص می شود . هر چق میزان سابقه ی بسیجی فعال برای مشمولین بیشتر شد ، مشمول از بیشترین کسر خدمتب هره مند خواهد شد .

مدارک مورد نیاز برای استفاده از کسرهای جبهه پ و ما :

  • مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و گرفتن دفترچه ی راهنما .
  • اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن .
  • اصل کارت ملی شناسایی به همراه تصویر آن .
  • عکس ۳*۴ رنگی زمینه ی سفید از مشمول .
  • شناسنامه ی پ مشمول .
  • شناسنامه ی براان مشمول ( صورتی که مشمول دارای برا شد ) .
  • گواهی آخرین مک تحصیلی مشمول به همراه کپی آن .
  • تکمیل فرم واکسیناسیون .
  • انجام معاینات اولیه و تکمیل فرم معاینات توسط پزشک .
  • تکمیل فرم وظعیت مشمولین .
  • معرفی نامه از سوی سازمان مربوطه مورد کسری خدمت جبهه پ ( این معرفی نامه ید معتبر و دارای مهر و موم شد ) .

انواع کسری های خدمت وظیفه سرزی برای مشمولینی که می خواهند از کسری خدمت سرزی نظام وظیفه بهره مند گردند :

  1. کسری های خدمت ایثارگری و جانزی
  2. کسری های بسیج مساجد و دانشگاه ها
  3. کسری های پروژه ی ملی نخبگان
  4. کسری جبهه پ و ما یا هر دو
  5. کسری مشمولان که دارای فرزند هستند .
  6. کسر خدمت وظیفه مشمولین مهل دارای زن و فرزند
  7. کسری مناطق عملیاتی
  8. کسری مناطق بد آب و هوا
کسری خدمت جبهه و ایثارگری به سه صورت انجام می شود :
  • سابقه ی ایثارگری و رزمندگی .
  • سابقه ی رزمندگی و ایثارگری پ و ما هم .
  • کسری سابقه جبهه.

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

شرایط جدید کسری خدمت ۹۸ چگونه است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط جدید کسری خدمت ۹۸ چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۰:۵۴ توسط:avije موضوع: نظرات (0)