مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

قانون معافیت پزشکی شامل چه افرادی میشود؟

۵٫۰
۰۱

قانون معافیت پزشکی مجموعه قوانینی است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای مشمولین تصویب کرده است . این مجموع قوانین معافیت پزشکی چه چیزهایی را برمی گیرد ؟ قانون معافیت پزشکی چیست ؟ قانون معافیت خدمت سرزی پزشکی چه بیماری های گفته شده است ؟ بر اساس قانون های معافیت پزشکی مشمولین می توانند از چه نوع معافیت هایی استفاده کنند ؟ بر اساس این قوانین معافیت پزشکی مشمولین چند گروه قرار خواهند گرفت ؟

قانون معافیت پزشکی

بسیاری از مشمولین علاقه مند هستند ره ی قانون معافیت پزشکی بیشتر بدانند . اگر بخواهیم ره ی معافیت ها صجبت کنیم ید بگوییم سازمان نظام وظیفه عمومی قوانین مختلفی را تصویب کرده جوانان بتوانند از راه های مختلفی کارت معافیت خود را بگیرند . مشمولین نیز برای شناخت این نوع معافیت ها ید از مشاوره نظام وظیفه و مشاوره معافیت سرزی کمک بگیرند . این عزیزان ید قبل از هرچیز قوانین را شناخته و سپس برای گرفتن انواع معافیت ها اقدام کنند .

حال بر اساس ضوابط معافیت پزشکی ، به برخی بیماری ها معافیت دائم داده خواهد شد . به برخی بیماری ها معافیت موقت تعلق می گیرد . جالی که برخی مشمولین به دلیل مشکل و بیماری خود فقط می توانند از خدمات رزمی معاف شوند . توجه به قانون معافیت پزشکی ، نوع تمام این ها بر اساس رای نهایی شورای پزشکی تعیین می شود و مشمول رای شورای پزشکی می تواند از یکی از این رای ها استفاده کند .

جدیدترین قانون معافیت پزشکی

جدیدترین قانون معافیت پزشکی مشمولین را چهار گروه تقسیم بندی می کند . بر اساس جدیدترین قانون معافیت پزشکی مشمولین این گروه ها بر اساس میزان سلامت جسمی و روحی قرار خواهند گرفت .

دسته بندی مشمولین از نظر سلامت جسمی و روحی طبق ماده ۳۹ از جدید ترین قانون معافیت پزشکی :

  1. گروهی که ید به طور کامل خدمت سرزی را بروند .
  2. گروهی که به دلیل بیماری معافیت دائم دارند .
  3. گروهی که از معافیت موثت بهره مند هستند .
  4. گروهی دیگر که معاف از خدمات رزمی می شوند .

بنابراین جدید ترین قانون های معافیت پزشکی به مشمولین این اجازه را می دهد که توجه به شرایط خود و رای شورای پزشکی از یکی از انواع معافیت های گفته شده لا بهره مند شوند .

قانون معافیت پزشکی سرزی

قانون معافیت پزشکی سرزی صا شده از سوی سازمان نظام وظیفه لیستی از بیماری ها را برمی گیرد . بر طبق این قانون معافیت پزشکی سرزی بیماری ها هفده بخش تقسیم بندی شده اند . مشمولین ید این دسته بندی را مطالعه کرده و اطلاعات لازم زمینه قانون معافیت پزشکی سرزی مرتبط بیماری ها را کسب کنند . این کسب اطلاعات به عزیزان کمک می کند سریع تر به هدف خود برسند . ما را همراهی کنید ادامه ی مقاله لیستی از این بیماری ها را براین توضیح دهیم .

لییست بیماری های موجود قوانین معافیت های پزشکی سرزی :

  • بیماری های قلبی – عروقی
  • بیماری های عفونی
  • بیماری های روماتولوژی
  • بیماری های عمومی
  • بیماری های اعصاب و روان
  • بیماری های غدد مترشحه
  • بیماری های پوستی
  • بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  • بیماری های گوش و حلق و بینی
  • بیماری های مرتبط چشم و بینایی
  • بیماری های گوارش و جراحی های عمومی
  • بیماری های ریوی
  • بیماری های دستگاه تناسلی
  • بیماری های داخلی مغز و اعصاب
  • بیماری های استخوان
  • بیماری های خون و آنکولوژی
  • بیماری های فک و دهان و دندان

این فهرست بیماری هایی است که ضوابط معافیت های پزشکی سرزی برای هر کدام از آن ها قوانینی نظر گرفته است . سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا نیز بر اساس قانون های معافیت پزشکی پرونده ی مشمولین برخورد خواهد کرد و آن ها را مورد بررسی قرار خواهد داد .

قانون معافیت پزشکی خدمت سرزی

قانون معافیت پزشکی خدمت سرزی کارت معافیت خدمت سریازی را به آن دسته از مشمولینی خواهد داد که مبتلا به یکی از بیماری هایی شند که گروه های لا از آن ها نام بردیم . بر طبق آخرین قوانین معافیت های پزشکی خدمت سرزی نوع معافیت پزشکی مشمولین بر اساس میزان تحصیلات آن ها بررسی خواهد شد . به همین دلیل مشمولین نمی توانند زمانی که حال تحصیل و استفاده از معافیت تحصیلی هستند برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنند . مگر اینکه نوع بیماری به گونه ای شد که میزان تحصیلات نوع معافیت بی ثیر شد .

قانون معافیت پزشکی نظام وظیفه

قانون معافیت پزشکی نظام وظیفه از جمله قانون هایی است که مشمولین می توانند از طریق مرکز مشاوره آویژه اطلاعات لازم این زمینه را اختیار بگیرند . مشمولین توجه داشته شند که پس از رسیدن به سن مشمولیت بهترین و مناسب ترین زمان برای پیگیری انواع معافیت ها است . پس اگر به سن مشمولیت رسیده اید برای راهنمایی های بیشتر مشاورین ما مرکز مشاوره آویژه . مجموعه قانون های معافیت پزشکی نظام وظیفه را مرکز مشاوره آویژه بخواهید .

طبقه بندی نوع معافیت ها بر اساس قانون معافیت پزشکی :

قانون معافیت پزشکی معافیتی که به مشمولین قرار می گیرد را سه گروه زیر طبقه بندی کرده است :

  1. معافیت های دائم : به نوعی از معافیت گفته می شود که به طور دائمی به مشمول داده خواهد شد . واقع مشمول پس از انجام مراحل معافیت این کارت معافیت دائم را یافت کرده و دیگر نیاز نیست به خدمت سرزی برود . ( البته این نکته را عزیزان ید نظر داشته شند که برخی معافیت های دائم فقط زمان صلح اعتر خواهد داشت . یعنی زمان جنگ کارت معافیت دائم مشمولین بی اعتر می شود.)
  2. معافیت های موقت : بر اساس قانون و ضوابط معافیت پزشکی معافیت موقت به کسی داده می شود که به دلیل مریضی و بیماری یا حتی جراحی به طور موقت از رفتن به خدمت و گذراندن دوره ی ضرورت معذور است . به این دلیل مشمول به مدت ۶ ماه ۱ سال از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معافیت موقت یافت خواهد کرد .
  3. معافیت های خدمات رزمی : این معافیت برای افرادی داده می شود که به خاطر مشکل یا بیماری یا جراحی که از قبل داشته اند توانایی انجام کار دوره ی خدمت ضرورت را نخواهند داشت . این افراد رای شورای پزشکی کمیسیون نهایی معاف از انجام خدمات رزمی خواهند شد .

مشمولین از نظر سلامت روجی و جسمی

  • گروهی دیگر از مشمولین دچار برخی نقص عضوها ی عدم رشد و بیماری هستند . یا اینکه به دلیل بیماری تحت عمل جراحی قرار گرفته اند . این افراد می توانند از معافیت موقت توضیح داده شده لا استفاده کنند . مشمولین ید نظر د اشته شند برای استفاده از معافیت موقت نیز ید تمام مدارک خود را آماده کرده و به سازمان مربوطه تحویل دهند .
  • گروه سوم افرادی خواهند بود که گیر بیماری و مشکلات هستند . این افراد توانایی انجام دوره ی خدمت ضرورت را نخواهند داشت . البته بر اساس جدید ترین و آخرین قوانین معافیت پزشکی تشخیص این موضوع بر عهده ی شورای پزشکی کمیسیون سازمان نظام وظیفه خواهد بود .
  • گروهی از مشمولین که سالم هستند و از نظر جسمی و روحی مشکلی آن ها را تهدید نخواهد کرد . این مشمولین می توانند تمام مراحل اعزام به خدمت را انجام دهند . این افراد طبق جدید ترین قانون معافیت پزشکی ید به طور کامل خدمت دوره ی ضرورت خود را بگذرانند .
  • اعضای گروه چهارم افرادی هستند که بر اثر جراحی های گذشته و یا نوعی بیماری نمی توانند خدمت سرزی کارهای سخت و سنگین انجام دهند . هم چنین مشکل این افراد طوری نیست که شورای پزشکی بتواند معافیت دائم برای آن ها صا کند . بنابراین این افراد از خدمات رزمی معاف می شوند . یعنی ید خدمت دوره ی ضرورت را بگذرانند . اما عوض برای انجام اردوهای نظامی یا کارهای سنگین دیگر اجازه به آن ها داده نخواهد شد .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

قانون معافیت پزشکی شامل چه افرادی میشود؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

قانون معافیت پزشکی شامل چه افرادی میشود؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۰۴:۰۵ توسط:avije موضوع: نظرات (0)