مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

۵٫۰
۰۱

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای مقاطع کاردانی و کارشناسی مواردی متفاوت و مواردی مشابه می شند. شرایط اختصاصی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای مقطع کاردانی شامل دارا بودن مک دیپلم می شود ، که اگر مربوط به نظام قدیم شد ۴ ساله و اگر مربوط به نظام جدید شد ( نظری ، فنی و حرفه ای ، کار و دانش ) ید ۳ ساله شد . همین راس شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای ورود به مقطع کارشناسی دارا بودن مک کاردانی و یا معادل آن از یکی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزش عالی مورد یید وزارت علوم ، وزارت بهداشت ، شورای عالی انقلاب فرهنگی ، و یا دارای مک کاردانی پیوسته از آموزشکده های فنی و حرفه ای زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش شند.

شرایط اختصاصی مشابه برای مقاطع کاردانی و کارشناسی

از جمله شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور که برای مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی یکسان است می توان به این اشاره کرد که آقایان نید دارای مشکل نظام وظیفه شند که دفترچه ثبت نام علمی کاربردی جدول مربوط به شرایط نظام وظیفه آقایان بطور مفصل مورد این موضوع بحث شده است . یکی دیگر از شرایط اختصاصی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور این می شد که داوطلب ید از توانایی جسمانی کافی و متناسب رشته ای که قصد تحصیل آن را دارد برخوردار شد . دسته ای دیگر از شرایط می شند که هر یک از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی جداگانه و مختص به خود سایت مربوطه خود به آنها اشاره می کنند .

شرایط عمومی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور معمولا برای تمامی مراکز و موسسات آموزشی علمی کاربردی یکسان می شند . همچنین شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای تمامی مقاطع ( کاردانی غیر پیوسته بدون کنکور ، کاردانی به کارشناسی بدون کنکور ) یکسان و ثابت می شد . قابل توجه متقاضیان که ارشد بدون کنکور علمی کاربردی هنوز توسط این دانشگاه ارائه نشده است . از جمله شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان مورد قبول نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عناد نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم وابستگی به گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران
  • تبعیت دانشجو از قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • عدم فساد اخلاقی (سابقه اعتیاد به مواد مخ و فحشا )
  • رعایت مقررات وضع شده دانشگاه علمی کاربردی
  • عدم تعهد به مین خوابگاه

شرایط و ضوابط ثبت ‌نام اتع خارجی

شهروندان غیر ایرانی مقیم ایران که دارای یکی از مدارک اقامتی ( گذرنامه دارای حداقل اعتر ۶ ماه ، دفترچه‌ پناهندگی سیاسی صا شده توسط پلیس ایران ، کارت هویت دارای اعتر ویژه اتع غیر ایرانی ) می شند ، می توانند دارا بودن شرایط عمومی بصورت حضوری دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرفته شوند . فقط اتع فارغ التحصیل از مدارس رسمی جمهوری اسلامی ایران ، حق دارند که ارائه مک دیپلم رسمی وزارت آموزش و پرورش دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرفته شوند . پذیرش افراد رشته های دارای بورسیه استخدامی ارگان های جمهوری اسلامی ایران ممنوع می شد . پذیرش غیرنظامیان ایرانی به حوزه هایی که آینده آنها نیاز به تعهدات کاری برای جمهوری اسلامی ایران دارد ممنوع است . اتع مذکور حق انتخاب رشته های مرتبط شرکت ملی حفاری ایران ، شرکت ملی نفت و همچنین مناطق آزاد تجاری و اقتصادی نیستند .

قوانین و شرایط دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور شامل آن دسته از شرایط و مقررات می شود که متقاضیان پیروی و یا دارا بودن آنها می توانند مقاطع مختلف تحصیلات اکادمیک خود را شروع و یا ادامه دهند . قوانین و شرایط دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور بجز شرایطی که تحت عنوان های شرایط عمومی و اختصاصی پیش تر توضیح داده شد شامل پیروی از قوانین و زمان بندی هایی می شود که ادامه به آن می پردازیم . ثبت نام کاردانی و همچنین ثبت نام کاردانی به کارشناسی که دفترچه علمی کاربردی بهمن و مهر توضیح داده شده ، برای ورودی مهر ، متقاضیان معمولا از اواخر مرداد ماه ، و برای ورودی بهمن از دی ماه به مدت یک هفته ، ازطریق سایت سازمان سنجش ، مهلت انتخاب رشته و ثبت نام دارند .

لیست رشته های علمی کاربردی

قابل ذکر است که زمان ثبت نام علمی کاربردی هر ساله دستخوش تغییر می شود که از طریق سایت سازمان سنجش تحت عنوان مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی قابل پیگیری می شد . رشته های کاردانی و همچنین رشته های کارشناسی بصورت کامل دفترچه های مربوط به هر مقطع ذکر و توضیح داده شده است . بصورت کلی رشته های دانشگاه علمی کاربردی به ۴ گروه عمده صنعت ، مدیریت و خدمات اجتماعی ، کشاورزی و فرهنگ و هنر می شود . علاوه بر این ، دانشگاه علمی کاربردی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور را نیز ارائه می دهد . لیست رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی شامل موارد زیر می شد :

مقطع کاردانی :

  • غنی – گیاهان دارویی و معطر
  • خدمات سلامت – دارو یاری
  • علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

مقطع کارشناسی :

  • مدیریت سلامت – خانواده و مراقبت زنان
  • پزشکیار ورزشی
  • مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی – اق عمل

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور علاوه بر شرایطی که تحت عنوان شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شد ، شامل معدل مقطع قبلی داوطلب نیز می شود . متقاضیان بر اساس معدل کل ج شده مک دیپلم ( برای کاردانی ) و معدل کل ج شده مک کاردانی ( برای کارشناسی ) اقدام به انتخاب رشته نماییند . ثبت نام بهمن ماه ، برای متقاضیانی امکان پذیر است که سی ام اسفند همان سال مک قبلی خود را یافت نموده شند . برای متقاضیان سهمیه مناطق، ایثارگران و رزمندگان و همچنین شاغل نیز تحت شرایط خاصی اعمال می شود . متقاضیان دارای سهمیه آزاد این امکان برایشان فراهم است که بر اساس ضوابط ، صرف نظر از عنوان مک کاردانی آنها ، هر رشته تحصیلی که تمایل دارند ثبت نام کنند و تنها ید وس پیش نیاز و جبرانی رشته مربوطه را بگذرانند .

توضیحات تکمیلی شرایط ثبت نام

از دیگر شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • متقاضیان دارای مک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، می توانند برای مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی اقدام به ثبت نام نمایند .
  • برای استفاده از سهمیه شاغل ، متقاضی ید رشته مربوط به شغلش ثبت نام کند و صورتی که مشخص شود شغلش رشته انتخاب شده مرتبط نیست ، قبولی آن شخص کان لم یکن محسوب می شود.
  • منظور از شاغل آن دسته از داوطلنی می شند که ارگان های اجرایی کشور ( دولتی و غیر دولتی ) مشغول به کار می شند و یا حرفه مربوط به رشته انتخابی مشغول فعالیت هستند.
  • کارمندان رسمی ارگان های دولتی ، تنها زمانی می توانند دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام به عمل آورند که موافقت نامه کتبی ارگان مربوطه را برای تحصیل داشته شند .

شرایط پذیرش دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

شرایط پذیرش دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور علی رغم آنکه پیش تر توضیح داده شدند و بصورت کلی دفترچه ثبت نام علمی کاربردی موجود می یاشند ، اما جزئیاتی دارند که برای یک سری از متقاضیان می تواند بسیار سر گم کننده شد که این صورت شخص متقاضی می تواند یافت مشاوره تحصیلی کارامد و مناسب شرایط پذیرش خود را مقطع مربوطه دانشگاه علمی کاربردی بررسی و بهترین انتخاب را نسبت به شرایطش انجام دهد .

مرکز مشاوره تحصیلی آویژه

دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی می توانند از طریق سامانه آموزش علمی کاربردی یا همان سامانه هم آوا علمی کاربردی و یافت گذر واژه از وارد سامانه شوند و اقداماتی از جمله ثبت نام، انتخاب واحد، حذف و اضافه، گرفتن کارنامه، اعتراض به نمره را انجام دهند . داوطلن همچنان می توانند برای یافت مشاوره تحصیلی خصوص شرایط پذیرش دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور و انتخاب رشته علمی کاربردی مقاطع مختلف و همچنین امور مربوط به انتخاب واحد از مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بصورت حضوری و یا غیرحضوری مشاوره تحصیلی مناسب و اطمینانی یافت کنند .

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۰:۴۲ توسط:avije موضوع: نظرات (0)