مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

معافیت پزشکی نظام وظیفه

۵٫۰
۰۱

معافیت پزشکی نظام وظیفه شناخته شده ترین و قدیمی ترین نوع معافیت ایران محسوب می شود . به همین دلیل معافیت پزشکی نظام وظیفه بسیار پرطرفدار است . هرساله تعداد ریادی از افراد و مشمولان خدمت وظیفه تلاش می کنند بتوانند از معافیت پزشکی نظام وظیفه استفاده کرده و از شر رفتن به خدمت سرزی خلاص شوند . همانطور که می دانید معافیت پزشکی نظام وظیفه راه آسانی است که مشمولین انتخاب می کنند .

معافیت پزشکی نظام وظیفه

وجود اینکه سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا راه های معافیت بسیاری را جلوی روی مشمولین قرار داده است . اما داشتن شرایط پزشکی و گرفتن معافیت های پزشکی نظام وظیفه راه سهل و آسانی است که ما به بسیاری از جوانان پیشنهاد می کنیم . چرا که این روزها معافیت سرزی برای بسیاری تبدیل به یک آرزوی دست نیافتی شده است . معافیت پزشکی سرزی نظام وظیفه این اجازه را به مشمولین می دهد یک عارضه یا بیماری از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ یا همان دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی خواست معافیت پزشکی سازمان نظام وظیفه خود را ثبت کرده و برای گرفتن کارت معافیت پزشکی منتظر بمانند .

اماسوال اینجاست که آیا همه رسیدن به هدف خود که همان معافیت است موفق خواهند بود ؟ همه جوانانی که برای معافیت پزشکی سرزی اقدام می کنند به نتیجه می رسند ؟ چه کارهای ید برای گرفتن معافیت های پزشکی نظام وظیفه انجام داد به بهترین نتیجه رسید ؟ چه مدارکی برای گرفتن معافیت های پزشکی نظام وظیفه نیاز است ؟ چه سنی بهترین موقع برای ثبت خواست معافیت های پزشکی خدمت نظام وظیفه می شد ؟ تمام این سوالات نیازمند پاسخی جامع است جوانان این مرز و بوم برای رسیدن به هدف مهمی مانند معافیت سرزی به نتیجه ای دلخواه برسند .

اما بدون مشاوره نظام وظیفه این کار میسر نخواهد بود . زیرا انواع معافیت های موجود که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا آن ها را تبیین کرده و قوانینی که همین سازمان صا کرده است بسیار دقیق است . برای گرفتن انواع معافیت ها و هم چنین معافیت پزشکی وظیفه عمومی ید این قوانین را کاملا بشناسیم و شرایط خود را این قوانین و ضوابط مطابقت دهیم . مرکز مشاوره آویژه نظر دارد بهترین مشاوره معافیت سرزی و مشاوره نظام وظیفه را به مشمولین ارائه دهد جوانان از این مشاوره ها استفاده کرده و به نتیجه ی مطلوب برسند .

شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه

شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه این گونه است که مشمول بر اساس شدت بیماری و نوع بیماری ازانواع معافیت ها بهره مند خواهد شد . اما شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه برای افراد متفاوت خواهد بود . به طور واضح اینکه مشمولین می توانند طبق قانون معافیت پزشکی سازمان نظام وظیفه خود را یکی از انواع گروه سلامت جسمی و روحی مشمولین که توسط سازمان نظام وظیفه تهیه شده است قرار دهند . سپس بر طبق این جدول متوجه خواهید شد از چه نوع معافیتی ممکن است برخوردار شوید .

شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه طبق ماده ۳۹ معافیت پزشکی :

  1. معافبت دائم : گروهی که معافیت دائم می گیرند افرادی هستند که به یکی از بیماری های موجود لیست لا مبتلا هستند و شورای پزشکی رای نهایی معافیت را برایشان صا کرده است .
  2. معافیت موقت : گروهی که به دلیل بیماری یا جراحی مدت کوهی را معاف می شوند به سلامت کامل برگردند و بتواند ادامه ی خدمت خود را انجام دهند .
  3. معافیت خدمات رزمی : گروهی که به دلیل بیماری و نقص عضو خفیف از انجام کارهای رزمی معاف می شوند . این افراد به خدمت می روند اما از رفتن به اردوهای نظامی و کارهای رزمی معاف اند .
  4. اعزام به خدمت : گروهی که سالم هستند جزو این گروه می شند که ید ۲۱ ماه خدمت کرده و سپس کارت معافیت بگیرند .

شرایط و ضوابط معافیت پزشکی نظام وظیفه همانطور که توضیح دادیم بر اساس چهار گروه لا صورت می گیرد . مشمولین توجه به شرایط بیماری می توانند خود را این گروه ها تقسیم بندی کنند .

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه که لا به آن ها اشاره کردیم جزو اصلی ترین انواع معافیت های پزشکی نظام وظیفه محسوب می شوند . ست است که جوانان دوس دارند و تلاش می کنند بتوانند هر طور شده است از معافیت دائم بهره بگیرند . اما مسفانه سال های اخیر سخت گیری سازمان نظام وظیفه عمومی و سد نیروهای مسلح برای دادن انواع معافیت ها به ویژه معافیت های پزشکی نظام وظیفه بسیار زیاد شده است . معمولا طی این سال ها قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ارتط اتواع معافیت های نظام وظیفه به ویژه انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه بسیار سخت گیرانه است .

اما ید بدانید که بسیاری از مشمولین نیز هستند که وجود همین سخت گیری ها و قوانین سرسخنه به تلاش خود ادامه داده و از معافیت پزشکی استفاده کرده اند . البته ناگفته نماند که جوانانی که از انواع معافیت های پزشکی نظام وظیفه به خصوص معافیت دائم استفاده کرده اند برای استخدام ارگان ها و سازمان های دولتی به مشکل برخورده اند . پس قبل از اقدام برای گرفتن هر نوع معافیت به ویژهمعافیت های پزشکی نظام وظیفه عمومی مشاوره نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه مشورت کنید .

مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه

مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه از مهم ترین قسمت های اقدام برای این نوع معافیت می شد . زیرا انجام صحیح مراحل معافیت پزشکی نظام وظیفه مشمولین سریع تر به نتیجه خواهند رسید و این مسیر به مشکل بر نخواهند خورد .

ابن مراحل اقدام برای معافیت پزشکی نظام وظیفه عرتند از :

  • جمع آوری مدارک و مستندات پزشکی مورد نیاز
  • ثبت خواست معافیت های پزشکی نظام وظیفه
  • مراجعه به بیمارسن برای انجام آزمایشات تخصصی
  • شرکت کمیسیون پزشکی نهایی
  • گرفتن رای صاه شورای پزشکی
  • گرفتن کارت معافیت پزشکی

مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه

مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه مانند سایر معافیت ها است . این تفاوت که مدارک لازم و مورد نیاز برای معافیت پزشکی نظام وظیفه نیازمند مدارک و مستندات پزشکی است که به مشمولین و متقاضیان کمک خواهد کرد سریع تر به نتیجه ی مطلوب خود برسند . زیرا مستندات پزشکی رای نهایی شورای پزشکی بسیار کمک کننده خواهد بود .

مدارک مورد نیاز برای معافیت پزشکی نظام وظیفه :

  1. عکس ۳*۴ رنگی
  2. گواهی مک تحصیلی کپی آن
  3. شناسنامه و کپی صفحات آن
  4. کارت ملی و کپی آن
  5. فرم وضعیت مشمول
  6. فرم واکسن
  7. فرم معاینه پزشکی
  8. و سایر مدارک

معافیت ها

انواع بسیاری از معافیت ها به جز معافیت پزشکی وجود دارند که آن ها را هم بیشتر خواهیم شناخت :

  1. معافیت کفالت پ
  2. معافیت کفالت ما
  3. معافیت کفالت خواهر
  4. معافیت تحصیلی
  5. معافیت نخبگان
  6. معافیت پزشکی
  7. معافیت مددجویان
  8. معافیت ایثارگری
  9. معافیت بخشودگی سنی ( عفو رهبری)

فهرست بیماری های نظام وظیفه

اولین قدم برای کسب اطلاعات زمینه معافیت های پزشکی نظام وظیفه عمومی این است که فهرست بیماری این نوع معافیت آشنا شوید .

  1. بیماری های پوستی و زیرپوستی
  2. بیماری های ریوی
  3. بیماری های گوارشی
  4. بیماری های اسکلت و استخوان
  5. بیماری های قلبی و عروقی
  6. بیماری های گوش و حلق و بینی
  7. بیماری های فک و دهان و دندان
  8. بیماری های چشمی
  9. بیماری های عفونی
  10. بیماری های عمومی
  11. بیماری های غدد مترشحه
  12. بیماری های خون و آنکولوژی
  13. بیماری های دستگاه تناسلی
  14. بیماری های اعصاب و روان
  15. بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  16. بیماری های داخلی مغز و اعصاب
  17. بیماری های روماتولوژی

لیست کامل بیماری ها که توسط سازمان نظام وظیفه ارائه شده است . اصصل بیماری مشمولین ید یکی از این گروه بیماری ها قرار داشته شد بتوانند از معافیت پزشکی سازمان نظام وظیفه بهره ببرند .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

معافیت پزشکی نظام وظیفه

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

معافیت پزشکی نظام وظیفه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۹:۲۷ توسط:avije موضوع: نظرات (0)