مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

پذیرش امریه سربازی رشته حقوق

5 / 5 ( 1 امتیاز )

پذیرش امریه سرزی رشته حقوق هر ساله زیر نظر قوه قضاییه انجام می شود. برخلاف اکثر امریه های سرزی که زیر نظر ارگان ها و سازمان های دولتی و به خصوص زیر نظر وزارتخانه های مختلف قرار دارند، امریه سرزی رشته ی حقوق زیر نظر قوه قضاییه می شد. به دلیل این که مشمولین خدمت سرزی ای که موفق به اخذ امریه قوه قضاییه می شوند، پرونده های قضایی سر و کار دارند انتخاب و گزینش سرزان امریه ظرافت و سخت گیری های بیشتری نسبت به سایر ارگان ها انجام می شود.افرادی که موفق به اخذ امریه رشته حقوق می شوند ید یکی از سازمان ها و نهاد های وابسته به قوه قضاییه خدمت کنند که عمد محل خدمت آن ها یکی از دادگاه ها، دادسرا ها و یا سایر بخش های مربوط به قوه قضایی می شد.

دقت داشته شید بخاطر گستردگی مراکز این قوه اولا پذیرش سرز امریه رشته حقوق به صورت بومی انجام می شود و ثانیا برای اطلاع دقیق از زمان و شرایط ثبت نام امریه ید اخر اسن محل زندگی خود را دنل کنید زیرا ممکن است ریخ شروع ثبت نام و یا شرایط آن توجه به شرایط هر اسن متفاوت شد. ما همراه شید ابتدا کمی رشته ی حقوق آشنا بشویم و بعد از آن صفر صد امریه آن را به شما توضیح بدهیم.

توضیح مختصری مورد رشته حقوق

می شود گفت رشته حقوق تقری محبوب ترین رشته گروه علوم انسانی است. شاید خود بگویید دانستن اطلاعاتی مورد رشته چه فایده ای دارد. اما خب دانستن یک سری از موارد به شما کمک می کند وظایف خود به عنوان سرز امریه رشته حقوق بیشتر آشنا شوید. زیر شاخه های رشته حقوق بسیار گسترده هستند و به طور عمده افرادی که رشته حقوق تحصیل می کندد سازمان ها و نهاد های زیر شاخه قوه قضاییه استخدام خواهند شد. پس چه بهتر که این افراد گذراندن دوران سرزی خود به عنوان سرز امریه این قوه به کسب تجربه بپردازند. البته ید به این نکته توجه کنید که هرساله افراد زیادی متقاضی اخذ امریه سرزی قوه قضاییه می شند ولی مسفانه ظرفیت پذیرش سازمان ها و نهاد های این قوه محدود می شند و به همین خاطر مجبور به گزینش متقاضیان هستند.

کسانی که از رشته حقوق فارغ التحصیل می شوند قسمت هایی که مربوط به وکالت، زپرسی و دادیاری، تحریر ادله، فعالیت های مختلف ادارات ثبت اسناد و املاک، دفاتر اسناد رسمی کشور و ….بکارگیری می شوند. سرزان امریه رشته حقوق نیز موارد یاد شده خدمت خد را سپری خواهند کرد. بنابراین شخصی که موفق به پذیرش امریه رشته حقوق می شود و قوه قضاییه مشغول به کار می شود، به معنای کسب ۲ سال تجربه رشته خود و ورود قوی به زار کار پس از پایان خدمت سرزی می شد.

حالا که تقری رشته حقوق و نمای کلی ای از امریه این رشته آشنا شدید. به شما توضیحات مورد نیازن را برای اخذ امریه این رشته توضیخ می دهیم.

هرچیزی که ید مورد نظام وظیفه امریه سرزی رشته حقوق ید بدانید

خب این قسمت قصد داریم هر اطلاعاتی را که زمینه های مختلف نظام وظیفه برای پذیرش امریه سرزی نیاز است که بدانید را به شما بگوییم ابتدا وضعیت نظام وظیفه شروع خواهیم کرد. این قسمت شما اطلاعاتی مورد سه نکته مهم مورد وضعیت نظام وظیفه بدست می آورید:

وضعیت نظام وظیفه

قبل از این که هر اقدامی بکنید وضعیت خود را ید از لحاظ غیبت سرزی، ایست خدمت و کسری خدمت سرزی بررسی کنید.

  1. غیبت سرزی: طبق قوانین نظام وظیفه اگر قبل از اعزام به خدمت سرزی غیبت داشته شید نمی توانید از امریه سرزی استفاده بکنید.اگر پشت کنکور نمانده شید امکان این که از لحاظ غیبت سرزی به مشکل بخورید کم است زیرا شما از معافیت تحصیلی طی این مدت استفاده کرده اید ولی ز هم برای اطمینان از وضعیت خود می توانید به مرکز نظام وظیفه محل زندگی خود مراجعه کنید.

نگران نشید!!!!! اگر قبل از اعزام به خدمت غیبت نیز داشته شید هم راهی وجود دارد. طبق قوانین نظام وظیفه اگر دلیل قانع کننده ای برای غیبت داشته شید می توانید از توجیه غیبت سرزی استفاده کنید و بعد از آن برای اخذ امریه سرزی اقدام کنید.

  1. ایست خدمت سرزی: خب طبیع برای این که از ایست خدمت سرزی استفاده کرده شید ید به خدمت سرزی اعزام شده شید پس اگر هنوز به خدمت سرزی اعزام نشده اید نیاز نیست نگران این قسمت شید. ولی خب اگر جز معدود افرادی هستید که شرایط استفاده از ایست خدمت سرزی را داشته اید و از آن استفاده کرده اید ید بدانید که امکان اخذ امریه برای شما وجود ندارد.
  2. کسری خدمت: طبق قوانین نظام وظیفه اگر هر گونه کسری خدمتی داشته شید نمی توانید از امریه سرزی استفاده کنید. ولی خب این قانون بیشتر توسط خود ارگان ها و سازمان ها تغییر می کند به طوری که بعضی از این سازمان ها ۲ ماه کسری خدمت را قبول می کنند.

شرایطی که سازمان نظام وظیفه برای پذیرش امریه سرزی تعیین کرده است

واضح است که عمده ی کارهای مربوط به پذیرش سرز امریه مربوط به سازمان نظام وظیفه می شد بنابراین طبیعی است که این سازمان برای تعیین کردن شرایط سرزان امریه اولویت شد. هم ادامه به بررسی شرایط سازمان نظام وظیفه برای پذیرش امریه سرزی می پردازیم.

  • ابتدا ید نظر داشته شید که امریه سرزی مربوط به افرادی می شد که بعیت ایرانی دارند. علاوه بر این از لحاظ دینی هم یا ید مسلمان شند و یا ید به یکی از ادیان الهی که قانون اساسی کشور پذیرفته شده است اعتقاد داشته شد. البته اعتقاد تنها کافی نیست و ید به احکام آن التزام عملی داشته شید.
  • وهله بعد ید به نظام جمهوری اسلامی پایبند شید و پیرو قانون اساسی کشور شید. بنابراین وضعیت شما از لحاظ عضویت سازمان ها و تشکلات ضد انقلاب بررسی می شود. لازم است بدانید این مورد توجه به این که قصد اخذ امریه رشته حقوق دارید و قاعد محل خدمت شما قوه قضاییه می شد حساسیت بسیار زیاد است.
  • از لحاظ جسمی ید سلامت کامل به سر ببرید. که ادامه مورد آن توضیح کوهی خواهیم داد.
  • ید انتخاب امریه ای که می خواهید بگیرید دقت کنید زیرا بر اساس قوانین نظام وظیفه اگر برای دو یا چند ارگان و سازمان به طور همزمان خواست امریه ارسال کنید همه ی خواست های شما طل خواهد شد.
  • هم چنین یکی از قوانین دیگر که فکر کنم دلیل آن واضح است و ید به آن توجه کنید عدم داشتن رابطه فامیلی است. یعنی اگر یکی از اعضای فامیل جه ۱ یا ۲ شما سازمان و اداره ای که قصد اخذ امریه آن را دارید کار بکند. خواست امریه شما رد خواهد شد.

اولویت بندی های مربوط به نظام وظیفه

توجه به این که متقاضیان اخذ امریه سرزی تمامی ارگان ها و سازمان ها بسیار بیشتر از سهمیه این سازمان ها می شند ازمان نظام وظیفه هم فکری سایر ارگان ها و وزارتخانه ها مواردی را بیان کرده است که بر اساس آن مشمولین خدمت سرزی ای را که متقاضی اخذ امریه می شند را اولویت بندی کرده است. این اولیت بندی بر اساس موارد زیر انجام می شود

  • افرادی که بخاطر برخی از مشکلات پزشکی معاف از رزم می شند اولویت قرار دارند
  • افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند و یا سازمان بهزیستی عضو هستند اولویت قرار دارند
  • افراد مهل و دارای فرزند
  • هم چنین افرادی که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند و یا مسابقات قرائت و حفظ قرآن کریم رتبه برتر هستند برای پذیرش امریه سرزی شانس لایی دارند.
  • افرادی که به عضویت فعال بسیج آمده اند و حداقل ۶ ماه یکی از انواع بسیج( دانشجویی، دانش آموزی، محلات، کارمندی، کارگری و ….) فعالیت کرده اند اولویت قرار دارند.
  • علاوه بر این موارد نیز سازمان نظام وظیفه ایم و اعضا جه۱ خانواده های محترم شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانزان را اولویت قرار داده است.
  • و آخر نیز توجه این که ادارات و سازمان های مربوط به قوه قضاییه وجود دارند پذیرش این قوه به صورت بومی است. یعنی افراد بومی شانس بیشتری برای اخذ امریه محل زندگی خود دارند.

نکات مربوط سازمان نظام وظیفه پذیرش امریه سرزی

خب حالا بعد از این که شرایط و اولویت های سازمان نظام وظیفه را برای پذیرش سرزان امریه شناختیم سراغ برخی از نکات می رویم . من مطمئن هستم که مطالعه این بخش جواب چند از سوالات رایج مورد امریه سرزی را خواهید یافت.

  • یکی از رایج ترین سوالات مورد حقوق سرزان امریه می شد و فکر می کنند حقوق سرزان امریه همانند کارمندان می اشد. ید بدانید که طبق قوانین نظام وظیفه یافتی سرزانی که موفق به اخذ امریه می شوند برابر سایر سرزان می شد ولی وظیفه پرداخت حقوق سرز امریه ارگان امریه کننده می شد.
  • سوال بعدی بیشتر مورد نوع پوشش مطرح می شود. سرزان امریه نیازی به پوشیدن لس فرم و تراشیدن موی سر خود ندارند و ید لسی همانند سایر کارمندان آن اداره تردد کنند.
  • هم چنین برخی فکر می کنند که ساعات کاری سرزان امریه همانند سایر ادارات است، این موضوع ست است ولی ید دقت داشته شید که بر اساس قانون سرز وظیفه ۲۴ ساعت روز تحت اختیار ارگان امریه کننده است و صورت نیاز ید محل خدمت خود حاضر شود.

هرچیزی که ید مورد تحصیلات امریه سرزی رشته حقوق ید بدانید

خب قاعد یکی از مهم ترین و عضو جدایی ناپذیر امریه سرزی تحصیلات می شد. شما نمی توانید بدون داشتن مک دانشگاهی اقدام به اخذ امریه سرزی بکنید.

ید توجه داشته شید که برخلاف شرایطی که از سوی سازمان نظام وظیفه برای اخذ امریه سرزی تعیین شده است و برای همه ی سازمان ها و ارگان ها یکسان می شند. شرایط مربوطه به تحصیلات حد زیادی مربوط به ارگان پذیرنده امریه می شد و به دلیل این که سرزان امریه برای انجام فعالیت های تخصصی به کار گرفته می شوند، هر سازمان توجه به تخصص های مورد نیاز خود اقدام به پذیرش سرز امریه می کند. توجه به این که امریه مشمولین خدمت سرزی که رشته حقوق تحصیل کرده اند بیشتر توسط قوه قضاییه انجام می شود به گرایش های مورد نیاز این قوه می پردازیم:

رشته های مورد نیاز امریه رشته حقوق

  • حقوق خصوصی
  • گرایش حقوق ثبت اسناد و املاک
  • گرایش حقوق ارتطات
  • گرایش حقوق بین الملل
  • گرایش حقوق اسناد و ندارک تجاری
  • گرایش حقوق جزا و جرم شناسی
  • گرایش حقوق اقتصادی
  • گرایش حقوق عمومی
  • گرایش حقوق داسی اداری
  • گرایش حقوق خانواده

دقت داشته شید پذیرش امریه رشته حقوق مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود. بر اساس همین موضوع فارغ التحصیلان این مقاطع و یا کسانی که آخرین سال تحصیلی شان را این مقاطع سپری می کنند می توانند برای اخذ امریه سرزی این رشته اقدام کنند.

هدف از اعطای بورسیه سرزی به رشته حقوق افزایش تعامل و همکاری بین دانشگاه ها و قوه قضاییه می شد. علاوه بر این به علت حساس بودن این رشته و سر و کار داشتن آن پرونده های قضایی هرچه کسانی که این رشته ها تحصیل کرده اند تجربه بیشتری وارد زار کار بشوند کیفیت رسیدگی به امور مردم افزایش می یابد. بنابراین فرصت دو ساله سرزی روند کسب تجربه این افراد بسیار موثر است زیرا مشمولین می توانند چیز هایی را که دانشگاه فرا گرفته اند را به اجرا بیاورند.

اولویت بندی های تحصیلی

علاوه بر اولویت بندی هایی که سازمان نظام وظیفه انجام داده است، ارگان های مختلف نیز بر اساس شرایط تحصیلی اولویت بندی خاصی دارند

اولویت بر اساس دانشگاه محل تحصیل یکی از مهم ترین مبناهای اولویت بندی می شد. رشته ی حقوق اولویت بندی دانشگاه ها بر اساس زیر می شند

  • به علت این که جذب سرز امریه رشته حقوق به صورت بومی انجام می شود دانشگاه های مستقر آن منطقه اولویت اول قرار دارند.
  • بعد از آن دانشگاه های دولتی مستقر تیپ ۱ اولویت قرار دارند.
  • رتبه بعدی دانشگاه های آزاد اسلامی قرار دارند
  • و نهایت نیز فارغ التحصیلان دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور اولویت هستند

شرط معدل

  • حداقل معدل برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی مقطع کارشناسی ۱۵ و سایر دانشگاه ها ۱۶ می شد
  • حداقل معدل برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی مقطع کارشناسی ارشد ۱۶ و سایر دانشگاه ها ۱۷ می شد
  • حداقل معدل برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی مقطع دکترا ۱۶ و سایر دانشگاه ها ۱۷ می شد.

برای اخذ امریه سرزی رشته حقوق به کجا ها ید برویم!!!

خب حالا که تمامی شرایط را برای اخذ امریه متوجه شدید نیاز است به یک سری از سازمان ها و مراکز بروید

  • ابتدا ید به پزشک های معتمد سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید یک چکاب کامل بشوید و سلامت شما یید شود.
  • پس از آن ید به آزمایشگاه ها و یا مراکز بهداشت مراجعه کنید و تست اعتیاد بدهید عدم اعتیاد شما به مواد مخ، سیگار، مواد روان گردان و الکل مشخص شود
  • بعد از آن ید سو پیشینه خود را از پلیس خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس +۱۰) بگیرید. هم چنین نید پرونده های قضایی محکوم شده شید. علاوه بر سو پیشینه ید برگ سبز یا همان برگ اعزام به خدمت را نیز از پلیس +۱۰ یافت کنید
  • صورت داشتن کسری ید به ارگان صا کننده آن مراجعه کنید و مدارک مربوط به کسری خود را یافت کنید
  • نهایت نیز اگر عضو بهزیستی یا کمیته امداد می شید ید به مرکز این سازمان ها مراجعه کنید و معرفی نامه بگیرید

مدارک مورد نیاز اخذ امریه سرزی رشته حقوق

قبل از این که مراحل اخذ امریه را توضیح بدهیم مدارک مورد نیاز را اینجا توضیح خواهیم داد. برای آسان تر شدن کار شما مدارک مورد نیاز را دسته بندی کرده ایم:

نوع مک مثال
مدارک شناسایی شناسنامه مشمول، کارت ملی مشمول، عکس پرسنلی، شناسنامه همسر و فرزندان( صورت هل)
مدارک تحصیلی اصل مک تحصیلی مشمول، تسویه نامه دانشگاه
مدارک نظام وظیفه برگ سبز یا برگ اعزام به خدمت، ییدیه پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخ
معرفی نامه ها( صورت عضویت) کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، بنیاد ملی نخبگان، مدارک کسری خدمت
  • دقت داشته شید که ید از این مدارک به منظور انجام ثبت نام اینترنتی اسکن تهیه کنید
  • برای مراجعه حضوری نیاز است چند سری کپی از کل مدارک داشته شید

برای اخذ امریه سرزی رشته حقوق چه مراحلی را ید طی کنیم؟

  • ابتدا ید بدانید برای اخذ امریه رشته حقوق ید از طریق سامانه اینترتی قوه قضاییه اقدام به ثبت نام اینترنتی بکنید، این هنگام به شما کد رهگیری داده می شود . شما ید این کد حدود ۱۵ روز بعد از انجام ثبت نام به سایت دوره مراجعه کنید از وضعیت قبولی خود آگاه شوید
  • صورت قبولی ید تمامی مدارک خود را به همراه داشته شید و به مرکز قوه قضاییه واقع محل زندگی خود به صورت حضوری مراجعه کنید.
  • پس از یید مدارک شما برای شما وقت مصاحبه تعیین می شود
  • صورت قبولی مصاحبه برای گذراندن دوره ۲ ماهه آموزش نظامی خدمت سرزی به پادگان معرفی خواهید شد
  • پس از گذراندن دوره آموزشی به سازمان یا اداره محل خدمت خود اعزم خواهید شد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره امریه خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

پذیرش امریه سرزی رشته حقوق

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

پذیرش امریه سرزی رشته حقوق

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۵:۵۶ توسط:avije موضوع: نظرات (0)