مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

افزایش حقوق سربازان در سال ۹۹

5 / 5 ( 1 امتیاز )

میزان افزایش حقوق سرزان سال ۹۹ !

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به نقل از معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، سردار تقی مهری، افزایش ۱۸ صدی حقوق سرزان امسال نیز همانند سال ۹۸ اجرا خواهد شد.

ایشان مورد خیر به اجرا آمدن این قانون خاطر نشان کرد پایان سال ۹۸ که قرار بود این قانون بررسی شود و از فروردین ماه سال ۹۹ به اجرا بیاید به دلیل شیوع ویروس کرونا و توجه به شرایط پیش آمده این بررسی به خیر افد، البته این مدت ( از ابتدای اسفند ۹۸ ۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹) اعزام مشمولین خدمت سرزی نیز انجام نشده است. توجه به از سر گرفته شدن اعزام سرزان شرایط متناسب کرونا، قانون افزایش حقوق سرزان به اجرا خواهد آمد و همانند سال قبل مبلغ افزایش حقوق معادل ۱۸ صد میزان سال ۹۸ است.

سردار تقی مهری ره ی کسانی که حال سرز هستند نیز توضیح داد: سرزانی که حال گذراندن خدمت سرزی هستند نیز از این افزایش حقوق بهره مند خواهند شد. البته حقوق فروردین و اردیبهشت ماه این سرزان بر اساس مصوبه حقوق سرزان سال ۹۸ پرداخت شده است و معوقه آن همراه حقوق خرداد ماه به حسابشان واریز خواهد شد.

افزایش حقوق مشمولین خدمت سرزان کا مان

سردار تقی ادامه صحبت های خود توضیح داد که توجه به اپیدمی کرونا مشمولین خدمت سرزی ای که رشته های علوم پزشکی تحصیل کرده اند برای کمک به کا مان طبق فراخوانی که از سوی سازمان نظام وظیفه انجام شد فروردین ماه و اردیبهشت ماه بدون فوت وقت و گذراندن دوره های آموزش نظامی به مانگاه ها و مراکز بهداشت اعزام شدند به خدمت سرزی اعزام شدند. این دسته از مشمولین نه تنها از افزایش حقوق بلکه از امتیازات ویژه ای که سد کل نیروهای مسلح برای آن ها نظر گرفته است بهره مند خواهند شد. از این امتیازات ویژه می توان به کمک های قرض الحسنه و اولویت برای استخدام پس از انجام خدمت سرزی اشاره کرد.

چه عواملی حقوق سرزان موثر است؟

میزان یافتی نهایی سرزان به عوامل متعددی بستگی دارد که این عوامل را ادامه توضیح می دهیم:

تحصیلات

مهم ترین عامل تعیین میزان حقوق سرزان ،میزان تحصیلات آن ها می شد. توجه به مک تحصیلی ای که سرزان دارند میزان حقوق یافتی آن ها متفاوت خواهد بود. به این ترتیب که مشمولین خدمت سرزی که مکی پایین تر از دیپلم دارند کم ترین یافتی و آن هایی که مک پزشکی دارند بیشترین یافتی را خواهند داشت.

منطقه خدمت

دومین عامل مهم میزان حقوق یافتی یک سرز منطقه ای است که آن خدمت می کند. توجه به شرایط منطقه ای که سرز آن خدمت می کند میزان حقوق او متفاوت خواهد بود. بدین ترتیب که سرزان مرزن بیشترین حقوق و سرزان مناطق شهری کم ترین حقوق را یافت خواهند کرد.

البته برای افرادی که مناطق دشوار و عملیاتی خدمت می کنند علاوه بر میزان حقوق، از شرایط کسری خدمت نیز بهره خواهند بود و کمتر از سرزان سایر مناطق خدمت خواهند کرد.

شرط هل

افرادی که پس از هل به خدمت سرزی اعزام می شوند از شرایط سرزان مهل بهره مند خواهند شد که یکی از آن ها داشتن حقوق لاتر نسبت به سرزان مجرد می شد. بر اساس قووانین نظام وظیفه سرزان مهل به ازای همسر خود ۱۷۱۰۰۰ تومان و به ازای هر فرزند ۴۴۵۰۰ تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

شرایط خاص

افرادی که شرایط خاصی دارند به عنوان مثال خود و یا خانواده اشان تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی هستند حقوق بیشتری از سایر سرزان یافت خواهند کرد.

بدین ترتیب افراد مهل تحت پوشش کمیته امداد حداقل یافتی ای برابر یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان خواهند داشت. هم چنین سرزان مجرد خداقل ۷۸۷ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۸۱ هزارتومان حقوق خواهند داشت. البته دقت داشته شید این ملغ بر اساس قانون می شد و حال حاضر میزان یافتی سرزان کمتر از این مقادیر می شد ادامه این مورد توجه به صحبت های سردار کمالی توضیح خواهیم داد

افزایش حقوق سرزان بر اساس قانون چق است؟

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و توجه به صحبت های سردار کمالی: بر اساس قانونی که تصویب شده است میزان حقوق سرزان وظیفه ید حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ صد حداقل حقوق کارکنان پایور نیروهای مسلح شد، بر اساس قانون حداقل حقوق کارکنان پایور سال ۹۹ به میزان یک میلیون و ۸۷۵ هزار تومان می شد که ۶۰ صد این مبلغ برابر یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و ۹۰ صد آن برابر یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان خواهد بود.

سردار کمالی ادامه اشاره کرد سرزانی که مناطق عملیاتی و ۱۸ ماه خدمت قرار دارند کمترین حالت ید میزان ۴۷۲ هزار تومان یافتی داشته شند. هم چنین سرزان مناطق ۱۹ ماه خدمت حداقل ید ۳۹۳ هزار تومان یافتی داشته شند و نهایت سرزان مناطق ۲۱ ماه خدمت حداقل یافتی ۲۲۵ هزارتومان خواهند داشت.

میزان افزایش حقوق سرزان براساس جه

حقوق سرزان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و به طور کلی سرزان کل نیروهای مسلح یکسان می شد. به طور دقیق تر اگر بخواهیم مورد میزان حقوق سرزان صحبت کنیم ید میزان یافتی سرزان را توجه به جه ای که دارند محاسبه کنیم. همانطور که ابتدا توضیح دادیم میزان یافتی سرزان صدی از حقوق کارکنان پایور می شد. ادامه توجه به جدول میزان یافتی سرزان را می توانید مشاهده بکنید.

جه ضریب حقوق( ٪) کسورات( بیمه عمر و حوادث، هزینه بهداشت و مان، بیمه مکمل) (٪)
سرز یا ناوی ۶۰ ۲
سرز دوم یا ناوی دوم ۶۱ ۲
سرز یکم یا ناوی یکم ۶۲ ۲
سرجوخه یا سرناوی ۶۳ ۲
گروهن سوم یا مهناوی سوم ۶۵ ۲
گروهن دوم یا مهناوی دوم ۶۷ ۲
گروهن یکم یا مهناوی یکم ۶۹ ۲
استوار دوم یا ناو استوار دوم ۷۱ ۲
استوار یکم یا ناو استوار یکم ۷۳ ۲
ستوان سوم یا ناون سوم ۷۶ ۲
ستوان دوم یا ناون دوم ۷۹ ۲
ستوان یکم یا ناون یکم ۸۲ ۲
ستوان یکم پزشک یا ناون یکم پزشک ۹۰ ۲

حقوق پایه = حداقل حقوق کارکنان پایور نیروهای مصلح× ضریب حقوق – کسورات

خدمات مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره نظام وظیفه به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

افزایش حقوق سرزان سال ۹۹

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

افزایش حقوق سرزان سال ۹۹

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۰۶:۲۲ توسط:avije موضوع: نظرات (0)