مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

اعلام نتایج کنکور سراسری

Rate this post

جدای از سختی های کنکور و استرس و فشاری که خود کنکور دارد، همیشه اعلام نیج کنکور و مشخص شدن ثمره ۱۲ سال تحصیل مسه، استرس خاص خود را دارد. همیشه از چندین روز قبل از اعلام نیج کنکور، داوطلن استرس نیج کنکور را دارند و هر روز سایت سازمان سنجش را بررسی می کنند که آیا نیج کنکور آماده است یا نه. این مقاله سعی داریم زمانبندی های اعلام نیج کنکور، نحوه اطلاع از نیج و محتویات کارنامه را بررسی کنیم و به دانش آموزان عزیز کمک کنیم بدون مشکل بتوانند نیج خود را بررسی کنند.

زمان اعلام نیج کنکور سراسری

معمولاً اعلام نیج کنکور، نیج نفرات برتر زودتر اعلام می شود. ممکن است یک روز یا چندین ساعت زودتر از بقیه افراد نیج کنکور افراد برتر و رتبه های برتر رشته های مختلف اعلام شود. معمولاً نیج اولیه کنکور حدود هفته دوم مردادماه اعلام می شود. سال ۹۷ نیج نفرات برتر ۸ مرداد اعلام شد و نیج کنکور سایر افراد ۹ مردادماه بود. سال ۹۸ نیز اعلام نیج کنکور نفرات برتر ۱۴ مرداد و اعلام نیج کنکور همه افراد ۱۵ مردادماه بود.

اما امسال به دلیل شرایط ویژه ای که به دلیل کرونا به وجود آمد، قطعاً زمانبندی اعلام نیج اولیه کنکور تغییر خواهد کرد. چرا که توجه به اعلام سازمان سنجش ریخ برگزاری آزمون کنکور سراسری به ۳۰ و ۳۱ مردادماه ۹۹ موکول گردیده است. این امکان وجود دارد که امسال سازمان سنجش فاصله زمانی کوه تری نیج اولیه کنکور و انتخاب رشته را اعلام نماید دانشگاه ها بتوانند تأخیر کمتری برگزار شوند. پس احتمال دارد که زمان اعلام نیج اولیه کنکور هفته دوم شهریور شد.

نحوه بررسی نیج اولیه کنکور سراسری

اعلام نیج اولیه کنکور تعداد زیادی از داوطلن به صورت همزمان وارد سایت سازمان سنجش می شوند. نتیجه امکان دارد که ساعات اولیه اعلام نیج کنکور به سختی بتوانید نیج کنکور را بررسی کنید. توجه داشته شید که برای هر فردی که جلسه کنکور حاضر شده است، کارنامه صا می گردد. اما چگونه می توانیم وارد سایت شویم و کارنامه اولیه خود را یافت کنیم. گام های زیر چگونگی یافت کارنامه کنکور را به شما آموزش می دهیم:

۱- قبل از اینکه بخواهید وارد سایت شوید اطلاعات زیر را آماده نمایید: این اطلاعات هنگام ثبت نام کنکور سراسری به شما داده خواهد شد

  • شماره شناسنامه
  • شماره ملی
  • شماره پرونده (این شماره لای رسید ثبت نام قابل مشاهده است.)
  • شماره داوطلبی (این شماره روی کارت ورود به جلسه ثبت شده است.)
  • کد رهگیری ثبت نام ( پایان ثبت نام این کد به شما ارائه می گردد.)

۲- گام اول ید وارد سایت سازمان سنجش شوید. برای این کار وارد سایت sanjesh.org می شوید.

۳- صفحه ز شده، از ستون سمت راست یا ستون وسط روی قسمت اختصاص یافته برای کنکور سراسری کلیک نمایید. این قسمت ها شکل نشان داده شده است.

۴- صفحه ز شده، مطابق شکل زیر روی قسمت کارنامه اعلام نیج مرحله اول آزمون سراسری سال ۹۹ کلیک کنید.

۵- این مرحله به صفحه ای مانند تصویر زیر وارد می شوید. شما می توانید به ۳ روش اطلاعات خود را وارد نمایید و وارد صفحه کارنامه شوید. توجه داشته شید که تنها نیاز است که اطلاعات یکی از سه روش را وارد کنید نه اینکه همه را پر کنید. اطلاعاتی را که گام اول تهیه کرده بودید، اینجا استفاده می شود بتوانید وارد صفحه کارنامه شوید. توجه کنید که یک کد امنیتی نیز انتهای هر یک از روش ها وجود دارد که ید وارد نمایید. این کد برای هر ر وارد شدن به صفحه کارنامه تغییر می کند.

روش های یافت کارنامه:

روش اول: وارد کردن شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد

روش دوم: وارد کردن شماره پرونده، کد رهگیری ثبت نام (شماره ۱۶ رقمی) و شماره شناسنامه

روش سوم: وارد کردن شماره پرونده، شماره سریال ثبت نام (عدد ۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه

یافت اطلاعات ثبت نامی صورت فراموش کردن اطلاعات

اما ممکن است شما اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده شید و هیچ یک از روش های گفته شده نتوانید وارد شوید و نیج کنکور را چک کنید. این شرایط ید چه کار کرد؟ این اطلاعات را از دو طریق می توانید یافت کنید:

روش اول یافت اطلاعات ثبت نام

به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش به نشانی http://request.sanjesh.org وارد شوید. وارد شدن این لینک صفحه ای مطابق تصویر زیر مواجه می شوید. ادامه طی کردن گام های زیر می توانید اطلاعات ثبت نام خود را یافت کنید:

۱- چنانچه قبلاً این سامانه عضو نبوده اید، روی دکمه عضویت سایت کلیک کنید. صفحه ای مطابق عکس زیر ز می شود که ید اطلاعات خواسته شده را آن وارد نمایید. سپس زدن تیک یید اطلاعات، روی دکمه یید کلیک کنید اطلاعات شما ثبت شود و سایت عضو شوید و رمز عبور به ایمیل شما ارسال شود.

حتماً توجه داشته شید که ایمیل معتبر وارد نمایید. چرا که رمز عبور به ایمیل شما ارسال می شود و صورتی که ایمیل صحیح وارد ننمایید، ثبت نام سایت فایده ای نخواهد داشت.

۲- پس از عضویت سایت، رمز عبور به ایمیل شما ارسال می شود.

۳- از صفحه http://request.sanjesh.org روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید. پنجره ز شده نام کاربری که گام یک ثبت کرده اید و رمز عبور ارسال شده به ایمیلن را وارد کنید و دکمه ورود را فشار دهید وارد سامانه شوید.

۴- قسمت خواست جدید ید نام آزمون را انتخاب کنید که شما گزینه سراسری را ید انتخاب نمایید. سال آزمون را نیز انتخاب می کنید و اطلاعات ثبت نامی به شما ارائه خواهد گردید.

روش دوم یافت اطلاعات ثبت نام

این روش تلفن گویای روابط عمومی سازمان سنجش تماس می گیرد و پیمودن گام های زیر اطلاعات ثبت نام کنکورن به شما اعلام خواهد گردید:

۱- توجه به شلوغی خطوط ابتدا ید (کد ملی و سریال شش رقمی شناسنامه ن) را تهیه کنید که هم اشغالی خطوط را کم کنید و هم صورت برقراری تماس فرصت را از دست ندهید.

۲- شماره ۰۲۱۴۲۱۶۳ . توجه داشته شید که به دلیل مراجعه زیاد، احتمال زیاد وجود دارد که خط اشغال شد. پس ید صبر و حوصله منتظر آزاد شدن خط شوید. اما روش اول این معطلی وجود ندارد.

۳- حال که تماس پاسخ داده شده، کلید ۱ (مربوط به آزمون سراسری) و سپس کلید ۳ را انتخاب کنید.

۴- حال ید کد ملی و سریال شش رقمی شناسنامه ن را وارد کنید.

۵- وارد کردن اطلاعات فوق اطلاعات ثبت نام به شما اعلام می شود. سریعاً این اطلاعات را یادداشت نمایید.

یافت کارنامه نیج کنکور سراسری

حال شما به صفحه یافت کارنامه کنکور وارد شده اید و می توانید نیج کنکور را بررسی کنید. کارنامه شما اطلاعات مختلفی ارائه می گردد که آگاهی از آنها برای شما لازم است. این اطلاعات هم چگونگی عملکرد شما را نشان می دهد و هم نشان می دهد که شما نسبت به سایر داوطلن کنکور چه عملکردی داشته اید. توجه داشته شید که آگاهی از اطلاعات کارنامه شما، به شما برای انتخاب رشته بهتر کمک خواهد کرد. اینجا تصویر زیر یک کارنامه را مشاهده می کنید که قسمت های مختلف آن شماره گذاری شده است. ادامه به توضیح هر یک از این قسمت ها می پردازیم:

توضیحات کارنامه کنکور سراسری

هر کارنامه دارای قسمت های مختلفی است که به تفکیک ادامه ره آنها توضیح می دهیم. اطلاعات قسمت های مختلف از جمله اطلاعات ثبت نامی و آزمونی، وضعیت اعلام علاقه مندی دوره های مختلف و نیج کنکور از قبیل وضعیت رتبه و نمرات کسب شده به همراه توضیح جزئیات هر یک بررسی شده است.

اطلاعات ثبت نامی و آزمونی نیج کنکور:

قسمت شماره ۱ کارنامه توضیحات کلی کارنامه داده شده است و اینکه چنانچه سوالی ره کارنامه کنکور داشته شید چگونه ید سازمان سنجش مطرح نمایید.

قسمت شماره ۲ کارنامه، اطلاعات ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور است که آیا داوطلب این دانشگاه ها ثبت نام نموده است یا خیر. برای اینکه بتوانید این دانشگاه ها ثبت نام انجام دهید، ید به صورت جداگانه برای آنها اقدام نمایید. برای آگاهی از چگونگی ثبت نام دانشگاه پیام نور و ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی روی لینک ها کلیک نمایید.

قسمت شماره ۳: این قسمت اطلاعات داوطلب نوشته شده است. مهم ترین اطلاعات این قسمت بخش سهمیه نهایی است. برای ورود به دانشگاه شما نیج کنکور شما افراد ون آن سهمیه سنجیده می شوید. پس توجه داشته شید که مهم رتبه شما سهمیه است که مورد ارزیابی قرار می گیرد و انتخاب رشته استفاده می شود. یعنی ظرفیت رشته های دانشگاه ها بین سهمیه ها تقسیم می شود و تنها بخشی از ظرفیت کل (سهمیه آزاد)، همه داوطلن بدون توجه به سهمیه هم رقابت می کنند. برای آشنایی بیشتر انواع سهمیه ها به لینک زیر مراجعه نمایید.

لینک بیشتر بخوانید انواع سهمیه ها

قسمت شماره ۴ اطلاعات محل اخذ مک تحصیلی نوشته شده است.

قسمت شماره ۵: اطلاعات مهم این بخش مشخص شدن نواحی بومی داوطلب است. رشته های مختلف توجه به پراکندگی کشور به قسمت های بومی مختلف اختصاص پیدا می کند. پذیرش بومی اسن، قطب و ناحیه برخی از رشته ها مهم است که انتخاب رشته کنکور ید به آنها توجه داشته شید. توضیحات کامل ره سهمیه های بومی مختلف لینک لا ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله انواع سهمیه ها مراجعه نمایید یا از مشاوره متخصصان مرکز مشاوره آویژه بهره مند شوید. برای ارتط کافیست شماره های زیر ارتط برقرار کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای برنامه ریزی، مشاوره کنکور و روش های موفقیت کنکور شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

وضعیت اعلام علاقه مندی دوره های مختلف

قسمت شماره ۶: این قسمت مربوط به اطلاعات علاقه مندی های شماست که هنگام ثبت نام کنکور سراسری اعلام نموده اید. اگر چنانچه هنگام ثبت نام علاقه مندی خود به تحصیل دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی را اعلام ننموده اید، می توانید پرداخت هزینه مربوطه، زه زمانی انتخاب رشته، برای این دانشگاه ها نیز اقدام به انتخاب رشته نمایید.

قسمت شماره ۷ کارنامه: این قسمت نیز از قسمت های مهم کارنامه است. این قسمت شما می توانید اطلاع پیدا کنید که برای چه دوره ها و دانشگاه هایی مجاز به انتخاب رشته شده اید. به این نکات توجه داشته شید:

  • فقط برای مواردی که مجاز شده اید می توانید اقدام به انتخاب رشته نمایید.
  • مجاز شدن تنها به معنای کسب نمره حداقل است. شما ید انتخاب رشته انجام دهید و منتظر بمانید که آیا آن رشته قبول خواهید شد یا خیر.
  • اگر رشته هایی که مجاز نشده اید انتخاب رشته انجام دهید، سامانه به شما اجازه ثبت خواست انتخاب رشته را نمی دهد.
  • جهت انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و فرهنگیان مجاز بودن کافی نیست. شما ید قسمت علاقه مندی ها نیز این دانشگاه ها را انتخاب نموده شید. برای اعلام علاقه مندی پس از اعلام نیج اولیه کنکور نیز می توانید اقدام کنید و ید هزینه مد نظر را پرداخت کنید به شما کارت اعتری مربوطه اعطا گردد. برای آگاهی از شرایط و مزایای دانشگاه فرهنگیان می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

قرار دادن لینک بیشتر بخوانید دانشگاه فرهنگیان

قسمت شماره ۸ کارنامه: این قسمت وضعیت داوطلب رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی نشان داده شده است. برای این رشته ها ید به صورت مجزا انتخاب رشته نمایید. برای رشته های براساس سوابق تحصیلی یا از طریق سایت سازمان سنجش و یا از طریق سایت دانشگاه آزاد ید اقدام نمایید. مشاوران مرکز مشاوره آویژه می توانند شما را انتخاب رشته و ثبت نام صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی راهنمایی نمایند.

قسمت شماره ۹ کارنامه: این وضعیت اعمال سوابق تحصیلی نشان داده شده است. این قسمت برای کسانی است که مک دیپلم خود را پس از سال ۱۳۸۴ و پیش دانشگاهی خود را پس از سال ۱۳۹۱ یافت کرده اند. این اطلاعات فقط برای این است که متوجه شوید اطلاعات شما به سازمان سنجش رسیده است یا خیر.

وضعیت رتبه و نمرات کسب شده

قسمت شماره ۱۰ کارنامه: این قسمت مهم ترین قسمت کارنامه داوطلن کنکور سراسری است. نیج کنکور از قبیل رتبه سهمیه ها، رتبه کشوری و نمره کل این قسمت اعلام شده است. برای کسانی که چند گروه آزمایشی شرکت کرده اند، برای هر گروه آزمایشی یک جدول مجزا وجود دارد.

همانطور که گفته شد، مهم ترین معیار شما برای انتخاب رشته ید رتبه سهمیه و زیرگروه های مقابل آن، یعنی ردیف سوم است که اعلام نیج کنکور ید مد نظر قرار گیرد. هر یک از زیرگروه ها، ثیر وس متفاوت است. به همین دلیل زیرگروه های مختلف نیز رتبه ها متفاوت است و ثیر وس و ضرایب آنها رتبه شما ارزیابی شده است. برای آشنایی زیرگروه های مختلف کنکور، می توانید به پست های مشاوره کنکور ریاضی، مشاوره کنکور تجربی، مشاوره کنکور انسانی، مشاوره کنکور هنر و مشاوره کنکور زن مراجعه نمایید.

قسمت ۱۱ کارنامه: قسمت ۱۱ کارنامه کنکور سراسری، نیج کنکور شما سهای مختلف نشان داده شده است. صدها یا به عرتی نمرات خام کنکور شما نشان داده شده است. سال ۹۸ به دلیل اینکه کنکور نظام جدید و نظام قدیم به صورت مجزا برگزار شده بود، برای گروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی ذیل هر صدهای هر یک از وس نمرات هم ترازی نیز نشان داده شده است. نمرات هم ترازی ملاک عمل محاسبه نمرات کل قرار گرفته است.

قسمت ۱۲ کارنامه: این قسمت از نیج کنکور نمره کل و رتبه ها نشان داده شده است. تصویر زیر توضیحات هر قسمت نشان داده شده است.

از جمله نکاتی که اینجا ید توجه داشته شید این است که رتبه داوطلن از سهمیه های مختلف قابل مقایسه هم نیستند. برای مقایسه نیج کنکور داوطلن ، رتبه کشوری آنها را ید مد نظر قرار داد. هر چند که برای انتخاب رشته و قبولی رشته های مختلف برای لحاظ کردن عدالت آموزشی، رتبه سهمیه ملاک است.

قسمت ۱۴ کارنامه: این قسمت کد دسترسی برای انتخاب رشته سایت دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است.

اعلام نیج کنکور سراسری

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

اعلام نیج کنکور سراسری

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۹:۴۲ توسط:avije موضوع: نظرات (0)