مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

طرح تحصیل همزمان با خدمت سربازی به دلیل کرونا لغو شد

Rate this post

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به نقل از جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، سد کل نیروهای مسلح تصمیم گرفته است طرح تحصیل همزمان خدمت سرزی یا همان« سرز ماهر» را لغو کند.

طرح سرز ماهر که برای لا بردن کیفیت خدمت سرزی نظر گرفته شده بود امکان طرح تحصیل همزمان خدمت سرزی را برخی از رشته های خاص که به رشته های تک پودمان معروف هستند فراهم می کرد و سرزان می توانستند پرداخت مبلغ بسیار ناچیزی به عنوان شهریه به تحصیل دانشگاه های علمی و کاربردی بپردازند. به دنل لغو طرح تحصیل همزمان خدمت سرزی، طرح مکمل آن یعنی طرح« ماهرسن» نیز لغو خواهد شد. بر اساس این طرح قرار بود کسانی که به وسیله طرح سرز ماهر دانشگاه ها به تحصیل می پردازند، سازماندهی شوند و بتوانند حمایت این طرح به زار کار راه پیدا کنند.

این دو طرح که برای هدفمند سازی خدمت سرزی که قرار بود توسط سد کل نیروهای مسلح همکاری دانشگاه علمی و کاربردی و وزارت کار و رفاه اجتماعی عملیاتی شود مسفانه فعلا به صورت تعلیق آمده است و امکان اجرای آن وجود ندارد.

کرونا به سرز ماهر هم رحم نکرد

وقتی از جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی مورد دلیل لغو طرح سرز ماهر سوال شد ایشان پاسخ داد: توجه به شرایط فعلی کشور و وخامت اوضاع کرونا که به دنل آن تعطیلی دانشگاه ها و مراکز اجتماع را به همراه داشته است، امکان تشکیل کلاس وجود نداشته و عملا برگزاری طرح های این چنینی غیر ممکن است و از آن جایی که اکثر رشته های معرفی شده برای این طرح، رشته های عملی می شند و نیاز به حضور کارگاه به مدت زیادی را دارند عملا برگزاری این رشته ها و آموزش آن ها به صورت مجازی و غیر حضوری غیر ممکن است به همین دلیل بهترین تصمیم این مقطع لغو این طرح می شد.

آیا کرونا تنها دلیل لغو طرح تحصیل همزمان خدمت بوده است؟

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ادامه صحبت های خود فرمود علاوه بر کرونا عدم مین منابع مالی و کمبود پول نیز ثیر بسزایی لغو شدن طرح تحصیل همزمان خدمت داشته است ولی عامل اصلی لغو شدن این طرح کرونا بوده است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور گفت: اقدامات اولیه برای برگزاری طرح سرز ماهر انجام شده بود و تعاملات لازم بین نهاد های گیر شکل گرفته بود ولی محدودیت منابع مالی بین طرفین قرار داد عث شد این طرح لغو شود.

رشته های اعلام شده از سوی دانشگاه ما اکثرا رشته های عملی می شند و نیاز به مواد اولیه و وسایل مختلف برای آموزش می شند به همین دلیل نیاز به منابع مالی گسترده ای دارند و توجه به شهریه بسیار پایینی که برای سرزان مشخص شده بود امکان مین بودجه از سایر منابع وجود نداشته و به همین دلیل این طرح لفو شد.

هر ساله حدودا ۳۰۰ ۴۰۰ هزار از مشمولین به خدمت سرزی اعزام می شوند و پیش بینی شده بود حدود ۲۰ ۳۰ صد از این جمعیت طرح سرز ماهر شرکت کنند اما مسفانه توجه به شرایط فعلی امکان پذیر نیست. طول دوره گذراندن این رشته ها قرار بود بین ۳ الی ۴ ماه شد بنابراین هر سرز می توانست چندین مک یافت کند و قرار بود نهایت یک گواهی نامه مهارت به او اعطا شود.

آیا لغو شدن طرح تحصیل همزمان خدمت سرزی به صورت دائمی است؟

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی این مورد توضیح داد: لغو شدن طرح های سرز ماهر و ماهرسن به دلیل ناکارآمد بودن این طرح ها نبوده و فقط بخاطر شرایط پیش آمده این طرح ها لغو شده اند. ابتدا قرار بود طرح سرز ماهر از ابتدای بهمن ۹۸ به صورت آزمایشی چندین اسن به اجرا بیاید و پس از گذراندن دوره آزمایشی اجرا شود. هم چنین طرح ماهرسن نیز قرار بود بلافاصله بعد از ترخیص سرزان دارای گواهی مهارت آغاز به کار بکند.

صحبت ها حاکی از آن بود که گذراندن دوره های مهارت طرح سرز ماهر برای تمامی سرزان اجری شد ولی همانطور که گفته شد به دلیل شراط کرونا این کار امکان پذیر نیست. این طرح ها فعلا لغو شده اند ولی به احتمال بسیار زیاد پس از عادی شدن شرایط و مین منابع مالی آن دوره از سر گرفته خواهند شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده وارد فاز اجرایی می شوند.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر ‍‍‍پسر ایرانی خدمت سرزی است و صورتی که مشکلی وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته شد از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، یافت هر گونه وام، یافت مک تحصیلی و … محروم خواهید شد. بنابراین بسیار اهمیت دارد اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه داشته شید.

مرکز مشاوره آویژه توسط کای مجرب می توایند به شما بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهد. مشاورین ما نیاز شما را موارد زیر که از اصلی ترین موضوعات مربوط به نظام وظیفه هستند برطرف می کنند:

  • امریه سرزی:

اگر دارای تحصیلات عالی شید ما به شما ‍پیدا کردن سازمانی متناسب رشته و مقطع تحصیلی شما که بتوانید یافت امریه سرزی آن خدمت خود را به آسان ترین شکل ممکن بگذرانید کمک می کنیم.

  • معافیت خدمت سرزی:

قوانین سازمان نظام وظیفه راه های متعددی برای بهره مندی از معافیت خدمت سرزی وجود دارد. ما بررسی شرایطن به شما خواهیم گفت که آیا شامل یکی از انواع معافیت خواهید شد یا خیر.

  • کسری خدمت سرزی:

ممکن است بعضی از مشمولین خدمت سرزی شامل استفاده از کسری خدمت سرزی شند ولی حتی از این موضوع آگاه نشند. مشاورین ما وضعیت شما را بررسی می کنند و صورت امکان استفاده از کسری خدمت سرزی شما را راهنمایی می کنند.

ید به این موضوع دقت داشته شید که قوانین مربوط به خدمت سرزی دائما حال اصلاح و تغییر هستند، مشاورین ما شما را از آخرین تغییرات مربوط به قوانین و تبصره های آن آگاه می سازند بتوانید بهترین انتخاب را( زمینه امریه، کسری و معافیت) داشته شید.

طرح تحصیل همزمان خدمت سرزی به دلیل کرونا لغو شد

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

طرح تحصیل همزمان خدمت سرزی به دلیل کرونا لغو شد

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۴:۰۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)