مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

برنامه ریزی کنکور سراسری

۵٫۰
۰۱

برنامه ریزی کنکور همیشه یکی از دغدغه های متقاضیان بوده است. فرقی نمی کند که برنامه ریزی کنکور برای چه مقطعی شد، هر مقطعه ای استرس و نگرانی خاص خود را دارد . اما مهمترین برنامه ریزی کنکور را می توان به کنکور سراسری نسبت داد. زیرا اولین آزمون رسمی و بزرگی می شد که اکثر متقاضیان تجربه می کنند و از طرفی تعداد شرکت کنندگان این آزمون بسیار زیاد می شد و رقابت بسیار سخت و کسب رتبه های خوب بدون شک می طلبد که مدتی طولانی شخص مطالعه کند آمادگی کافی را بدست آورد. واقع برنامه ریزی کنکور به مطالعه کردن محدود نمی شود، بلکه ید عوامل بسیاری را نظر داشت اینکه ابتدا انتهای این مسیر موفقیت طی شود .

برنامه ریزی کنکور

گام های ضروری برای یک برنامه ریزی موفق کنکور چیست ؟

برنامه ریزی کنکور مراحلی دارد که ترتیب آنها مهم است. مرحله اول هدف است و بعد از بررسی فاکتور های موثر رسیدن به هدف، مرحله بعدی گرد آوری منابع سی مناسب است. مرحله بعد زمان موجود را ید بر اساس اهمیت و حجم س ها تنظیم کرد. پیوستگی این مسیر اهمیت به سزایی دارد. مرحله بعد را می توان مربوط به ارزیابی نحوه مطالعات خود دانست، ید آزمون های متعددی را بصورت آزمایشی انجام داد بر اساس نیج آن از ثیر برنامه ریزی سی آگاه شویم و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و میزان تمرکز خود را روی آن ها مدیریت کنیم. مراحل مختلف برنامه ریزی کنکور ید به موارد زیر توجه خاصی داشت :

برنامه ریزی کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور تجربی نسبت به کنکور ریاضی و انسانی دشوار تر است. واقع چند سال اخیر که حجم متقاضیان گروه علوم تجربی افزایش چشم گیری پیدا کرده است ، رقابت تنگا تنگ تر شده است و به راحتی نمی توان رتبه مورد نظر را این آزمون کسب کرد. اما برای گروه ریاضی، توجه به کاهش تعداد متقاضیان نسبت به سال های گذشته، این موضوع برعکس می شد. گروه تجربی اکثر متقاضیان برای رشته های پزشکی رقابت می کنند اما توجه به ظرفیت این رشته تنها تعداد اندکی موفق می شوند این رشته پذیرفته شوند، از این رو برنامه ریزی کنکور تجربی ید دقت و ریز بینی انجام شود شخص بتواند بین متقاضیان موجود موفق تر عمل کند و به هدفش برسد .

نکات برنامه ریزی کنکور تجربی

متقاضیان این گروه رقابت سنگین تری پیش دارند، از این جهت فاکتور هایی که برای یک برنامه ریزی سی صحیح بیان کردیم را ید برای برنامه ریزی کنکور تجربی کاملا رعایت کنیم و بهترین برنامه را پیاده سازی کنیم . متقاضیان گروه علوم تجربی ید از همان ابتدای بسن مطالعات خود را شروع کنند . نحوه مطالعات بسنی را بخش بعدی بصورت کامل شرح می دهیم. متقاضیان گروه تجربی همچنین ید انتخاب منابع ای که مطالعه می کنند بسیار هوش عمل کنند. این نکته را خاطر داشته شید که جمع کردن منابع زیاد و متفاوت از یک راه مناسبی برای موفق شدن سوالات آن س نمی شد، حتی بر عکس، می تواند عث آشفتگی فکری نیز بشود. از این رو برای هر س یک منبع کامل، جامع و کاربردی ابتدای شروع برنامه کفایت می کند.

برنامه ریزی کنکور برای بسن

برنامه ریزی کنکور برای بسن را نید نا دیده گرفت. بسن زمان مناسبی برای شروع می شد، زیرا س های سال جدید ( سال آخر ) شروع نشده است. خیلی از متقاضیان که گیر مسائل کنکور می شند از این موضوع ابراز نا رضایتی می کنند که سال آخر نمی توان همزمان س های مسه و س های کنکوری را خواند. این نکته مهم و حدودی ست است اما مطمئنا برنامه ریزی سی مناسب می توان این مشکل را حل کرد. واقع برنامه ریزی کنکور برای بسن یکی از بهترین راه حل های این مشکل می شد. س های سال اول و دوم را می توان بسن حدودی مطالعه کرد و از حجم آن ها سال تحصیلی کم کرد.

چگونه شروع کنیم ؟

راه کارهای زیادی برای برنامه ریزی کنکور برای بسن مطرح می گردد، اما پیشنهاد ما این می شد که ابتدای کار فقط کافیست برای یاد آوری وس سال اول و دوم بصورت خلاصه وار س ها را مرور کرد ذهنیتی که مورد س های سال های قبل داشتیم تداعی شود و ذهن کم کم توان و آمادگی خود را برای شروع اصل برنامه ریزی و مطالعه های طولانی تر بدست آورد. البته این نکته را فراموش نکنید که یک مشاوره تحصیلی مفید می توانید نسبت به شرایط خود بهترین روش مطالعه را از مشاوران مرکز مشاوره آویژه بیاموزید و روش ها و راه کار های متفاوتی را بشناسید و نهایت بهترین و مناسب ترین را پیاده سازی کنید. مشاوران مرکز مشاوره آویژه این آمادگی را دارند که این راه شما را یاری کنند .

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور انسانی را بصورت تخصصی این مطلب خواهید آموخت . از آن جایی که اکثر س های رشته علوم انسانی حفظ کردنی می شند و تعداد وس تحلیلی و حل کردنی آن ها کمتر می شد، آن ها ید طوری مطالعه کنند که مطالب را فراموش نکنند. برنامه ریزی کنکور انسانی ید بتواند راه کار هایی ارائه دهد که کمک کند به حفظ کردن ماندگار مطالب. این قضیه برای متقاضیان گروه ریاضی کاملا بر عکس می شد و آن ها بیشتر نیاز به تحلیل دارند و متقاضیان گروه تجربی تقری به سیستمی نیاز دارند بین این دو گروه ، زیرا آن ها هم وس حفظ کردنی ( زیست و وس عمومی ) و هم وس تحلیلی ( فیزیک و ریاضی ) را لیست وس کنکوری به یک نسبت دارند و ید این تعادل را حفظ کنند .

یک راه کار برای متقاضیان انسانی

یکی از بهترین راه کار ها برای حفظ طولانی مدت مطالب تکرار می شد. لذا پیشنهاد ما به متقاضیان گروه علوم انسانی این است که از لحاظ زمان بندی به گونه ای برنامه ریزی کنند که زمان کنکور بتوانند چندیدن ر وس را دوره کنند. لازمه این سیستم مطالعه زمان می شد. پس بهتر است متقاضیان گروه علوم انسانی از زمان موجود بهترین استفاده را بکنند.


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور ریاضی نکاتی را ید شامل شود که به آن ها اشاره می کنیم. متقاضیان گروه ریاضی، بجز وس عمومی ، اکثر وسی که دارند تحلیلی می شد و میزان وس حفظ کردنی آن ها به نسبت کمتر می شد. از این رو ید علاوه بر زمان ، روش تجزیه تحلیل مسائل را هم بخوبی نظر داشته شند .وقت مطالعه نیز بسیار مهم می شد.

برنامه ریزی کنکور ریاضی ید زمان روز را به چند دسته تقسیم کرد و هر کدام را به سی خاص تعلق داد. این تقسیم بندی ید نسبت به هر شخص بصورت متفاوت تعریف گردد. به عنوان مثال شخصی صبح ها که ذهن شاداب تر و آماده تر است، راحت تر می توانند مسائل تحلیلی رو به رو شود و زمانی که غروب و یا شب می شود ذهنش توانایی تجزیه و تحلیلش کمتر شده و وس حفظ کردنی که نیاز به کند و کاو فکری کمتری دارد را بهتر می تواند ک کند. از این رو توجه به شخصیت هر فرد ید بهترین برنامه ریزی را ارائه داد.

سوالات متداول

مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور سراسری چه ضرورتی دارد ؟

برنامه ریزی و مطالع بر اساس آن کمک می کند توجه به توانمندی هایمان از زمان موجود بهترین استفاده را کرد .

برنامه ریزی کنکور به صورت هفتگی چگونه است ؟

لازم است س هایی که طول هفته قرار است مطالعه شوند مشخص شود و سپس تعداد ساعاتی که هفته قرار است به هر کدام اختصاص داده شود جدول بندی کرد ( ضریب و اهمیت س ها را نظر بگیرید ) .

روش صحیح برنامه ریزی کنکور چیست ؟

س ها همزمان یکدیگر پیش بروند ، نکته برداری انجام شود ( دوره کردن را راحت تر می کند ) ، آزمون های آزمایشی و تست زدن و تحلیل جواب ها فراموش نشود ، جمع بندی پایانی بسیار مهم است .

اصول برنامه ریزی کنکور چیست ؟

نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم ، زمان های مناسب برای هر س را مشخص کنیم ، از افراط و زیاده روی بپرهیزیم ( عث خستگی و توقف می شود ) ، پیوستگی را رعایت کنیم و خود را آزمون ها محک بزنیم .

اهمیت مشاوره برنامه ریزی کنکور چیست ؟

کسب مهارت های کاربردی مطالعه ( یادگیری ، حفظ کردن ، یادداشت برداری و خلاصه نویسی ، نحوه پاسخ گویی به تست ها و … ) ، کسب اطلاعات مورد عوامل موثری مانند تغذیه ، خواب و … ، بهره مندی از زمان بندی مناسب و …

برنامه ریزی کنکور سراسری

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

برنامه ریزی کنکور سراسری

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۸:۴۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)