مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

چه کسانی میتوانند برای دریافت امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کنند؟

5 / 5 ( 1 امتیاز )

امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه های یافت این امریه چگونه است؟

امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از ارگانهای امریه گیر است که مشمولان میتوانند برای اخذ امریه از آن اقدام کنند. واقع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین سازمانهایی است که توسعه شهری و روسیی و ساخت واحدهای مسکونی نقش دارد. حال افرادی که حوزه فعالیت این سازمان تخصص دارند، میتوانند برای گذراندن دوره سرزی خود این سازمان و به عنوان امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست دهند.

توجه کنید که این سازمان تحت نظارت نظام وظیفه تنها میتواند تعداد مشخصی از نیروهای خود را تحت شرایط خاصی از بین مشمولان وظیفه عمومی جذب کند. امریه شدن بنیاد مسکن به این معنی است که سرز به عنوان کارمند و عضوی از این سازمان به کار گرفته میشود و نیازی به انجام امور نظامی و حضور پادگانها نیست و خدماتی که این فرد به بنیاد مسکن ارائه میدهد به عنوان دوره سرزی وی نظر گرفته میشود.

حال فردی که متقاضی امریه شدن بنیاد مسکن است ید از شرایط و ضوابط مربوط به جذب امریه آگاهی کامل داشته شد.

مثلا نکته ای که متقاضیان ید نظر داشته شند این است که خدمت این سازمان طولانی تر از خدمت پادگانهای نظامی و عملیاتی دور دست است و معمولا ۲۴ ماه میشد.

همچنین مشمولان نمیتوانند از هیچگونه کسری خدمتی استفاده کنند. اما مزیتی که کنار این دوره طولانی سرزی مطرح است این است که این دو سال امریه به عنوان سوابق کاری فرد مطرح میشود و میتواند برای استخدام و یافتن شغل مناسب و… آینده مفید شد. این مزایا عث شده که مشمولان زیادی برای امریه شدن این سازمان یکدیگر رقابت کنند.

توجه داشته شید که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز به مانند بسیاری از ارگانهای امریه گیر تعهدی برای جذب و به کارگیری سرزان امریه بعد از پایان دوره خدمتشان ندارد.

رشته های مورد نیاز بنیاد مسکن برای امریه شامل چه مورادی است؟

رشته های مورد نیاز بنیاد مسکن برای امریه قاعد ید متناسب نوع فعالیت و کار این سازمان شد. از آنجایی که فعالیت های بنیاد مسکن شامل اجرای طرح های هادی روسها، تهیه واحد های مسکونی، ارائه طرحهای زسازی مناطق آسیب دیده و دیگر پروژه های اینچنینی میشد؛ لذا افرادی که مک دانشگاهی خود را رشته های مرتبط این فعالیتها گرفته اند، میتوانند برای امریه شدن این سازمان اقدام کنند. برخی از رشته های مورد نیاز بنیاد مسکن برای امریه به ترتیب زیر است:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی شهر سازی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مدیریت
  • حقوق
  • حسابداری
  • و…

توجه کنید که بنیاد مسکن تنها از بین افرادی که مک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داشته شند، سرز امریه جذب میکند.

لذا افرادی که مک تحصیلی کاردانی و پایین تر دارند، معمولا شانسی برای اخذ امریه از این سازمان ندارند. استفاده از دانش افرادی که به زگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند برای هر دو طرف منافعی را به همراه دارد. زیرا مشمولان این فرصت را پیدا میکنند که همزمان گذراندن دوره سرزی، حوزه تخصصی خود کار کنند و محیط کار تجربه و دانش بیشتری کسب کنند، از طرفی بنیاد مسکن نیز استخدامی کمتری خواهد داشت و هزینه های مربوط به کارمندان صرفه جویی میشود. زیرا حقوق یافتی سرزان امریه کمتر از دیگر کارمندان این بنیاد میشد.

فارغ التحصیلان برخی از رشته ها همچون حسابداری و کامپیوتر از آن افرادی هستند که تعداد زیادی از ارگانهای امریه گیر از جمله همین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پذیرش میشوند اما ید توجه کنند که تنها میتوانند برای اخذ امریه به یک سازمان خواست دهند پس قبل از هر چیز ید اطلاعات دقیقی از سازمان و بنیاد مورد نظرشان به دست بیاورند.

اولویت پذیرش امریه بنیاد مسکن کدام دسته از مشمولان است؟

اولویت پذیرش امریه بنیاد مسکن و چگونگی اولویت قرار گرفتن برای اخذ امریه سرزی از این سازمان یکی از محث مهمی است که ممکن است برای متقاضیان مطرح شود. یکی از مواردی که ثیر زیادی اخذ امریه دارد، زمان ثبت خواست و ارائه مدارک به سازمان مربوطه است. ارائه به موقع برگه ی اعزام به خدمت یا همان برگ سبز سرزی به بنیاد مسکن یکی از مهم ترین مواردی است که میتواند شما را اولویت اخذ امریه قرار دهد. ممکن است شما تمام شرایط لازم برای اخذ امریه را دارا شید اما به دلیل اینکه این برگه را دیر تر ارائه داده اید جای شما را کس دیگری بگیرد. بنابراین توصیه میکنیم حداقل دو ماه قبل از اعزام به خدمت پیگیری های لازم برای اخذ امریه را انجام دهید.

علاوه بر این افرادی که بیشتر از دیگر داوطلن شرایط امریه شدن را دارا شند شانس بیشتری دارند. مثلا افرادی که معافیت از رزم دارند و نمیتوانند خدمات نظامی و سخت دوره سرزی را تحمل کنند، از گزینه های مناسب برای سرز امریه بنیاد مسکن هستند.

سازمان وظیفه مشمولان مهلی را که همزمان خدمت سرزی وظیفه نگهداری و سرپرستی یک یا چند نفر دیگر را نیز بر عهده دارند، اولویت امریه سرزی قرار داده است. زیرا توجه به شرایط سرزان امریه که به شکل پاره وقت و مانند دیگر کارمندان اداری خدمت میکنند، این افراد میتوانند نصف روز را به وظایف و امور خانوادگی خود بپردازند. مورد دیگری که ره اولویت پذیرش امریه بنیاد مسکن وجود دارد این است که هر چه فرد تخصص و سابقه بهتری داشته شد شانس او برای امریه شدن نیز افزایش میابد. نداشتن کسری خدمت نیز میتواند شما را یکی از گزینه ها و اولویت های امریه این بنیاد قرار دهد.

مهلت ثبت نام امریه بنیاد مسکن چه زمانی است؟

مهلت ثبت نام امریه بنیاد مسکن معمولا محدود است بنابراین متقاضیان ید این زمان مدارک خود را جمع آوری کنند و به سازمان مربوطه ارائه دهند. معمولا نمیتوان زمان مشخصی را برای امریه گیری بنیاد مسکن عنوان کرد اما میتوان گفت که بنیاد مسکن هر زمان که از سوی سازمان وظیفه کشور مجوز های لازم برای جذب سرز امریه را داشته شد و به نیروی کار نیاز داشته شد، فراخوانی را منتشر میکند. طی این فراخوان از کلیه افرادی که شرایط و دانش لازم رشته های مورد نیاز این سازمان را دارند برای امریه شدن دعوت به عمل میاید.

توجه کنید که مدت مشخص شده که معمولا بین دو چند هفته است ید به سامانه اینترنتی ثبت نام و جذب امریه سرزی بنیاد مسکن مراجعه کنید و فرمهای مربوطه را تکمیل کنید. بدیهی است که بعد از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام امریه سرزی بنیاد مسکن امکان ثبت نام وجود ندارد.

از آنجایی که تعداد سهمیه های جذب سرز امریه برای بنیاد مسکن کم است یعنی این سازمان تنها تعداد مشخص و محدودی از نیروهای خود را از بین سرزان میگیرد، لذا توصیه میکنیم اعلام فراخوان و قبل از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط جذب امریه سرزی بنیاد مسکن کدام است؟

شرایط جذب امریه بنیاد مسکن به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی دسته بندی میشود که این موارد به شرح زیر میشند:

  1. شرایط عمومی شامل همه ی مواردی است که برای امریه شدن تمام ارگان ها و ادارات امریه گیر مطرح است. این شرایط ۵ گروه از مشمول را شامل میشود که زیر به آنها اشاره کرده ایم:
  • مشمولانی که سرپرستی خانوار را بر عهده دارند.
  • مشمولانی که تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی میشند.
  • مشمولان وظیفه ای که معافیت از رزم گرفته اند.
  • مشمولان مهل و صاحب فرزند.
  • مشمولانی که عضو خانواده شهدا، جانز و ایثارگر هستند.

داشتن حداقل یکی از شرایط لا یکی از ارکان اساسی برای امریه شدن است.

البته ممکن است برخی از ارگانها از افرادی که این گروه های قرار ندارند نیز سرز امریه بگیرد.

  1. اما دسته ی دوم از شرایطی که برای امریه شدن بنیاد مسکن لازم است شرایط اختصاصی است:
  • مهم ترین این شرایط اختصاصی، داشتن مک تحصیلی مرتبط و مورد یید بنیاد مسکن است.
  • مشمولان ید همان محلی که بنیاد مسکن مشخص میکند خدمت کنند و اماکن تغییر محل خدمت تنها هماهمنگی سد کل نیروهای مسلح وجود دارد.
  • مشمولان نید هیچ نسبت فامیلی سببی و نسبی کارکنان بنیاد مسکن داشته شند.
  • حقوقی که به سرزان امریه بنیاد مسکن داده میشود متناسب جه نظامی و مک تحصیلیشان میشد. بنابراین میزان یافتی هر فرد ممکن است دیگر افراد متفاوت شد.

علاوه بر شرایط ذکر شده لا ذکر این مورد خالی از لطف نیست که متقاضیان امریه نید غیبت کرده شند و اخذ امریه برای مشمولان غایب امکان پذیر نیست. البته این افراد غایب میتوانند ارائه دلایل قانع کننده غیبت خود را توجیه کنند.

شرایط امریه شدن بنیاد مسکن اسنها شامل چه مواردی است؟

شرایط امریه شدن بنیاد مسکن اسنها از دیگر مواردی است که مشمولان ید از آن اطلاع داشته شند. یکی از شرایطی که بنیاد مسکن هر اسن مطرح کرده این است که این بنیاد معمولا از بین افراد بومی همان منطقه سرز امریه میگیرد. این موضوع به دلیل محدود بودن سهمیه های این سازمان برای جذب امریه میشد. طبق این قانون، سرزان بومی افرادی هستند که محل زندگیشان محل خدمت کمتر از ۳۵ کیلومتر فاصله داشته شد، بر همین اساس آن دسته از مشمولانی که فاصله محل زندگی بنیاد مسکن محل خدمتشان بیش از ۳۵ کیلومتر شد، سرز غیر بومی به حساب میایند. بسیاری از حقوق و مزایا سرزان امریه بنیاد سمکن اسنها نیز بر اساس همین بومی بودن و غیر بومی بودن آنها مشخص میشود.

ثبت نام امریه سرزی بنیاد مسکن چگونه است؟

ثبت نام امریه بنیاد مسکن بعد از اعلام فراخوان این سازمان آغاز میشود. متقاضیان ید به سامانه اینترنتی ثبت نام مراجعه کنند و فرمهای موجود را تکمیل کنند. همچنین ید مدارکی همچون مک تحصیلی، برگه اعزام به خدمت، تصویر شناسنامه و کارت ملی، برگه تکمیل شده واکسیناسیون، تعهد نامه تکمیل شده عدم نسبت سببی و نسبی کارکنان بنیاد مسکن، تعهدنامه ۲۴ ماه خدمت و… را ارائه دهند. بخش کارگزینی بنیاد مسکن که مسئول جذب سرزن امریه است، این مدارک را مورد بررسی قرار میدهد. چنانچه شرایط لازم برای امریه شدن را داشته شید، به شما اطلاع میدهند که به شکل حضوری مراجعه کنید. بعد از یید مدارک برگه معرفی نامه مخصوص سرزان امریه به شما داده میشود و شما میتوانید زمان اعزام و بعد از دوره آموزشی به بنیاد مسکن محل خدمت خود مراجعه نمایید.

سوالات متداول

مسئله بومی بودن و غیر بومی بودن امریه اداره برای بنیاد مسکن به چه صورت است؟

اگر مسافت محل سکونت محل خدمت شما کمتر از ۳۵ کیلومتر شد شما یک امریه بومی هستید اما اگر این مسافت بیش از ۳۵ کیلومتر شد شما غیر بومی محسوب میشوید و ید محل خدمت خود اسکان یابید.

ماک لازم جهت امریه اداره بنیاد مسکن چه چیزهایی هستند؟

مدارکی که به شکل عمومی ارگان ها از شما خواسته میشود شامل فتوکپی شناس نامه و کارت ملی، یک قطعه عکس سه چهار، فرم اطلاعت شخصی و برگه خواست به اعزام میشد.

ثبت نام امریه ارگان بنیاد مسکن به چه صورت است؟

ثبت نام امریه ارگان بنیاد مسکن یا به صورت اینترنتی انجام میشود یا مراجعه حضوری. ابتدا ید از طریق مشاوره نظام وظیفه مطلع شوید که به چه طریقی میتوانید ثبت نام کنید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره امریه خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

چه کسانی میتوانند برای یافت امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کنند؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

چه کسانی میتوانند برای یافت امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کنند؟

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۰:۰۰ توسط:avije موضوع: نظرات (0)